- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۱۱/۰۶

مدیرکل راه آهن شمالغرب در گفتگو با پیام میانه: راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه امکان پذیر است

برای بررسی وضعیت چگونگی رفع مشکل فاضلاب ایستگاه راه آهن میانه که جزو مطالبات اصلی ساکنان روستای اسلام آباد و اهالی منطقه راه آهن می باشد و همچنین  جهت پیگیری موضوع تردد قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه  گفتگوی کوتاهی ترتیب دادیم با آقای خدایی؛ مدیرکل راه آهن شمالغرب که توجه شما مخاطبان گرامی را بدان جلب می کنیم:

آقای خدایی ضمن عرض سلام و احترام خدمت جنابعالی، لطفاً بفرمایید وضعیت فاضلاب ایستگاه راه آهن میانه که ساکنان این منطقه بشدت از آن رنج می برند بالاخره به کجا رسید؟

 بنده هم خدمت شما و مخاطبان محترمتان عرض سلام دارم و اما در پاسخ به سئوالتان هم عرض بکنم که در راستای حل مشکل فاضلاب منطقه که اتفاقاً آقای مددی؛ نماینده محترم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی هم  مدتی است بشدت پیگیر این قضیه هستند سهم راه آهن تأمین اعتبار 14 میلیارد ریالی می باشد که مقرر گردید این رقم در چهار قسط پرداخت شود و امروز در حضور نماینده محترم اولین چک به مبلغ 350 میلیون تومان را تحویل نمایندگان اداره آب و فاضلاب شهرستان میانه کردیم که انشاالله پروژه را در اسرع وقت آغاز کنند تا هر چه زودتر مشکل فاضلاب منطقه رفع شود.

با عنایت به اینکه دکتر مددی؛ نماینده محترم میانه قول راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه را به مردم داده اند بفرمایید این کار الان در چه مرحله ای قرار دارد؟

همانطور که اشاره کردید آقای مددی در مورد راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه پیگیری هایی از وزیر محترم راه و شهرسازی و آقای دکتر آقایی؛ مدیرعامل راه آهن داشتند که با توجه به اینکه نظرات مسئولان وزارت خانه و راه آهن در این مورد مثبت است به همین جهت ما امکان تردد قطار دوطبقه در این مسیر را بررسی کردیم و با در نظر گرفتن این مورد که در مسیر زنجان به میانه 5 تونل وجود دارد که ارتفاع آن با ارتفاع واگن ها همخوانی ندارد حتی الامکان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با رفع موانع موجود امکان بهره مندی مردم میانه از قطار دوطبقه را فراهم کنیم.

لطفاً بفرمایید این موانعی که اشاره کردید چگونه و چه زمانی برطرف خواهد شد؟

آخرین جلسه ای که برای بررسی این موضوع داشتیم مربوط می شود به دوشنبه سی ام دی ماه 93 که خود آقای مددی هم در جریان هستند و بموجب آن قرار شد به وسیله دستگاه سرند که مخصوص شبکه ریلی می باشد اختلاف ارتفاع موجود را با ریل گذاری در سطح عمیق تر در داخل تونل ها اصلاح کنیم اما به خاطر اینکه فقط یک نمونه از این دستگاه در کشور وجود دارد و در حال حاضر این دستگاه در مناطق دیگری مشغول فعالیت است نهایتاً ما در اردیبهشت سال آینده می توانیم کار را شروع بکنیم  و تا آن زمان نقشه برداری و مسائل پیرامونی از جمله سونداژ کف تونل ها را انجام خواهیم داد.

به عنوان آخرین سئوال بفرمایید به غیر از آقای مددی سایر مسئولین شهرستان در زمینه دو موردی که اشاره شد پیگیری هایی کرده اند و یا نقشی داشته اند یا خیر؟

 خیر تا آنجایی که بنده اطلاع دارم و اطلاعات موجود هم بر آن تأکید دارد این است که فقط آقای دکتر مددی پیگیر مواردی که اشاره کردید بودند و ما هم امروز به دعوت ایشان به شهرستان میانه آمدیم.

با تشکر از اینکه وقت تان را در اختیار ما قرار داید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پیام میانه

1
1