- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۱۰/۳۰

۴۴ درصد تصادفات فوتی شهرستان میانه در محور قرهچمن اتفاق میافتد

 

تصادف 405 در یزد فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی:

۴۴ درصد تصادفات فوتی شهرستان میانه در محور قره‌چمن اتفاق می‌افتد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۴ درصد از تصادفات فوتی شهرستان در محورمیانه - قره چمن اتفاق می‌افتد، گفت: این مسیر و مسیر سرچم - اردبیل که به مسیری حادثه خیز تبدیل شده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، حسن فرجی شامگاه دوشنبه در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان کاهش تصادفات در شهرستان میانه و 12 کشته طی 9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، از کاهش 27 درصدی تصادف‌های منجر به فوت در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: شهرستان میانه در کاهش تصادفات رتبه چهارم در استان را به خود اختصاص داده است.

وی  با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های پرتردد  وحادثه خیز کشور محسوب می‌شود، افزود: در این زمینه در سال گذشته و امسال محدودیت تردد وسائل نقلیه سنگین  از مسیر جاده میانه مصوب شد اما بنا به دلائل قانونی و حقوقی این امر تحقق نیافت و تردد پس از مدت زمان کوتاهی از سر گرفته شد.

فرمانده پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی گفت: امسال در ایام عید محدودیت تردد کامیون‌ها را به تصویب خواهیم رساند زیرا بیشترین آمار تصادفات در ایام پرتردد رخ می‌دهد.  

فرجی  با توجه به کم عرض بودن، کوهستانی بودن و دوبانده بودن جاده مسیر زنجان  میانه و میانه  تبریز به رانندگان وسایط نقلیه سنگین  که از استان‌های دیگر از جمله تهران به سمت آذربایجان در حال تردد هستند توصیه کرد، که از آزاد راه  زنجان، تبریز تردد کنند زیرا با پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان استانی امکانات رفاهی  راه‌اندازی و پلیس و عوامل امدادی نیز در آنجا مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 44 درصد از تصادفات فوتی شهرستان در محورمیانه، قره چمن اتفاق افتاده است،  گفت: که ضروری است این مسیرها و مسیر سرچم- اردبیل نیز که به مسیری حادثه خیز تبدیل شده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرجی محدودیت دید از جمله در هنگام عصر و شب، خستگی و حجم تردد در ایام عید و تابستان را از مهم‌ترین عوامل برای تصادف‌ها عنوان کرد و گفت: زیرساخت جاده‌ها نیز از دیگر مسائلی است که مشکل‌ساز شده و باید گفت: میانه نیز از لحاظ زیرساخت از شهرستان‌های محروم به شمار می‌رود زیرا با بارش شدید برف و کولاک شاهد بحران در منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 14 درصد کل روستاهای استان در شهرستان میانه واقع شده خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی و فرعی برای کاهش تصادفات شده است، افزود: مدیریت صحیح سفرهای نوروزی با مشارکت 50 نهاد و دستگاه اجرایی به اجرا درخواهد آمد تا یاریگر پلیس راه در مواقع بحرانی از جمله در طرح‌های زمستانی باشند.

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان میانه برخی از جاده‌های اصلی از جمله جاده ترانزیت میانه را نیازمند توجه ویژه، تامین نیرو و خودروی مناسب دانست.

اسماعیل حیدری‌آزاد با توجه به اینکه 15 درصد از راه‌های مواصلاتی استان، در شهرستان میانه واقع شده است، افزود: محورهای پرترددی چون محور میانه  بستان‌آباد، میانه  سرچم، سرچم- اردبیل و محور مواصلاتی بزرگراه پیامبراعظم نیز نیازمند تامین امنیت ترافیکی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود زحمات پلیس راه میانه، زنجان اکثریت محورهای حوزه استحفاظی به علت کمبود تجهیزات  و نیرو به طور مناسب تحت پوشش قرار نگرفته است، گفت: انتظار می‌رود به علت جلوگیری از به خطر افتادن جان و مال هموطنان از جمله همشهریان و غیرتمند میانه نسبت به تامین نیرو و خودروی مورد نیاز اقدامات لازم به عمل آید.

 

1
1