- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۳/۱۰/۳۰

میانه پیشرفته ,بدون مشکل بیکاری

هر شهری مانند میانه در مسیر پیشرفت و تعالی بعنوان یک آرمان شهری که هر کسی تمایل به زندگی در آنرا دارد باید یک سری مراحل را بپیماید.

در این مسیر:شناخت مردم و خواست عمومی ,فرهنگ و آبادانی و مدیریت شهری و تصمیم گیری های مدیران شهری و.... از عوامل تاثیر گذار شمرده میشوند.

مطلب زیر یک پیشنهاد ,ساخته ذهن یک  جوان میانه ای برای بهبود اوضاع اشتغال جوانان میانه میباشد که بدون در نظر گرفتن همه جوانب میکوشد تا با مهم جلوه دادن این مسئله و با همفکری مردم و مسئولین راه حل و تصمیمات مناسبی برای از بین بردن معضل بیکاری اتخاذ گردد.

در ابتدای  کار برای مطالعه موثر و دقیق لازم است تا تعداد بیکاران و حتی شاغلین شهر را بصورت طبقه بندی شده در قالب یک منبع مطالعاتی فهرست بندی کرد.

برای مطالعه و ارزیابی زیر ساخت ها و کارخانه ها و ادارات و مراکز و... مورد نیاز جوانان بیکار لازم است تا میزان تحصیلات و تخصص و ویژگی های منطقه ای و شغل های مورد نیاز برای پیشرفت شهر و... را جمع آوری کرد.

این جمع آوری اطلاعات بصورت ساده در یک وب سایت قابل جمع آوری میباشد بطوریکه افراد متقاضی کار با وارد کردن مشخصات و اطلاعات و ارسال تصاویر اسکن شده از مدارک  خود برای کاربردی و قابل اطمینان بودن اطلاعات ,در یک سیستم جامع ثبت نام کند.

این اطلاعات که ممکن است حتی در سیستم آماری اداره ثبت احوال یا ارگان های دیگر قابل دسترسی باشد,میتواند یک معیار مناسب تصمیم گیری در مورد احتیاجات جامعه میانه در حوزه اشتغال باشد.

بعد از شناخت احتیاجات صنعتی و اداری و ... شهر نوبت به ایجاد زیرساخت و سیستمی میشود تا افراد متقاضی بکار گیری شوند.

میتوان با مطالعه نیاز های تولید استانی و کشوری,زمینه های لازم برای ساختن میانه بعنوان قطب تولید محصولات خاص برای پاسخ به نیاز های داخلی و حتی صادر به خارج کشور را ایجاد کرد.

میانه دارای ویژگی های بسیاری در زمینه های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و همچنین متخصصان بسیار زیادی در رشته های مختلف میباشد که نیازمند یک برنامه ریزی و تصمیم گیری قوی میباشد.

البته برای ایجاد این مراکز اشتغال منابع مالی و الزاماتی نیاز است که پیگیری های اداری طبیعتا با مسئولین شهرستان میباشد .

اما مشکلات مالی و اعتبار که همیشه یک مشکل بزرگ است را هم میتوان با کمک و سهام داری مردم و یا سرمایه گذاران و حتی افراد متقاضی کار فراهم نمود.

پس از آنکه بررسی ها و انجام مراحل اجرای پروژه ها برآورد مالی لازم صورت میگیرد.بصورت عمومی در سطح شهر اعلام عمومی گردد که برای ایجاد یک پروژه با تعداد نیروی مورد نیاز معین ,نیاز به شرکت وسرمایه گذاری میباشد.

با این دعوت به همکاری از مردم هم یکی از مشکلات قشر مهم جامعه حل میشود و هم مردم در جریان امورات شهر قرار میگیرند و برای حل مشکلات شهر خود تصمیم گیری میکنند.

امید است که این متن ناقص شروع یک راه برای حل مشکلات جامعه میانه مخصوصا جوانان میانه باشد.

 

1
1