- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۱۱/۰۶

اعتبار راه‌آهن میانه _ اردبیل دو برابر می‌شود

 

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعتبار راه‌آهن اردبیل دو برابر می‌شود خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار راه‌آهن میانه – اردبیل در سال آینده دو برابر شده و کار با سرعت بیشتر برای تکمیل شدن تا پایان دولت دهم ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش قافلان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد صادقی صبح امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ساخت راه اصلی اردبیل – سرچم در اداره کل راه و ترابری اردبیل اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از راه اصلی اردبیل –سرچم بیشترین تمرکز و تلاش ما برای تکمیل راه‌آهن میانه – اردبیل است تا بتوانیم این پروژه را در موقع مناسب تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اعلام اینکه در همین راستا برای سرعت‌بخشی به عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل امسال یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: در سال آینده این میران اعتبار با یک رشد قابل قبول افزون شده و کار در قطعات مختلف به سرعت و جدیت ادامه پیدا می‌کند.
صادقی تاکید وزیر راه و شهرسازی را برای سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه و به ثمر نشستن آن تا پایان دولت دهم را خاطرنشان کرد و ابراز داشت: فاز بعدی این پروژه نیز از اوایل سال آینده آغاز شده و شاهد اتصال راه‌آهن میانه – اردبیل به خط ریلی حوزه قفقاز خواهیم بود.
 رئیس سازمان ساخت و توسعه راه‌ها و حمل و نقل کشور در ادامه سخنان خود به برخی فعالیت‌ها و کارهای زیربنایی حوزه راهسازی در اردبیل اشاره کرد و گفت: ما به اتصال اردبیل به شبکه بزرگراهی کشور اکتفا نکردیم و سعی می‌کنیم محور اصلی اردبیل – سرچم را چهار خطه کرده و به یک بزرگراه شریانی تبدیل کنیم.
صادقی ادامه داد: باند دوم عملیات اجرایی این پروژه با مطالعه و ارزیابی دقیق آماده مناقصه است که به نظر می‌رسد با تزریق اعتبار از سال آینده این کار آغاز شود تا اهالی بتوانند از این مسیر بهره‌برداری درست و ایمن را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان داشت: در کنار اجرای این پروژه ما از چهار خطه کردن راه‌های اصلی اردبیل غافل نشدیم به طوری که در بودجه سال آینده اعتبار بیشتری را به تکمیل راه اردبیل – خلخال، خلخال – اسالم و برخی از پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص دادیم.
 معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از فعالیت مستمر و چندین ساله طراحان، پیمانکاران، مهندسان و ناظران در اجرای راه اصلی اردبیل – سرچم، تصریح کرد: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی متولیان امر به سرانجام رسیده و شاهد رضایت‌مندی از افتتاح آن هستیم.

صرفه‌جویی روزانه 30 میلیون تومان مصرف سوخت با افتتاح محور اردبیل – سرچم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: طبق برآوردها با افتتاح محور اصلی اردبیل – سرچم روزانه 30 میلیون تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت انجام می‌شود.
محمدکریم هدایتی به استقبال مردم به ویژه رانندگان و مسافران برای تردد ایمن از این محور اشاره کرد و گفت: با افتتاح این محور میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای نیز به سرعت کاهش یافته و ما در این مسیر در تلاش هستیم با راه‌اندازی مجموعه‌های خدماتی و رفاهی، ایمنی و آرامش سفر را بیشتر کنیم.
وی همچنین از چهار خطه شدن راه اردبیل – سرچم و اصلاح برخی نقاط این جاده در سال آینده خبر داد.
هدایتی تاکید کرد: در کنار بهره‌برداری از این مسیر در تلاش هستیم پروژه‌های دیگر راهسازی و تکمیل راه‌‌های اردبیل را نیز جزو اولویت‌ها و دستور کار خود قرار دهیم.
در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران ساخت راه اصلی اردبیل – سرچم اعم از مهندسان، ناظران، طراحان، مشاوران، پیمانکاران، مجریان و دیگر عوامل ساخت این مجموعه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

1
1