- ارسال کننده: saeed..... تاریخ: ۹۳/۱۰/۱۰

علما و آخوندها ومذهبی ها جواب بدهند؟

فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم لعلهم یحذرون ؛توبه122

پس چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‏ای کوچ نمی‏کنند تا در دین دانا شوند و چون بازگشتند قوم خود را انذار کنند شاید آنها از معاصی بر حذر باشند

چندی پیش خداوند قسمت کرد به سفر زیارتی شهر مقدس قم نائل گشتم.باچند نفر از علما نسل بعداز مرحوم عبداللهی ومرحوم حامدی  شهر میانه به طور تصادفی در حرم مطهر دیدار و گفتگو داشتم سوالاتی به ذهنم آمد که نتوانستم جوابی برایشان پیدا کنم و از ایشان هم پرسیدم متاسفانه جوابی نداشتند.

1:آیا در اول طلبگی قصد شما این بود که درس بخوانید و برگردید به شهر میانه  و دین الهی را بیان کنید یا در قم بمانید وفقط به خودتان وخانواده تان برسید؟

2:آیا خودکشی های اخیر ناشی از عدم وجود معنویات در بین جوان ها و مردم نیست، که شما باید در طی سالها آن را تزریق می کردید ولی در قم ماندید و صاحب تالیفات فراوان گشتید وصاحب مال وموقعیت شدید؟

3:چرا بعد از فوت مرحوم حاج آقا عبداللهی  نسل بعدی علمای شهر میانه به وظیفه ذاتی خود عمل نکردند  و برنگشتند؟

4:چرا علمای شهر میانه با نبودنشان در شهر اجازه دادند امام جمعه ای در شهر بیاید یا عده ای بیاورند  که فقط اسمشان هست و نه خودشان؟(البته بنده عقیده دارم امورات یک عده از نبود امام جمعه درشهر تامین می شود)...

5:آیا طلاب وعلمای نسل سوم و جهارم انقلاب که در شهر فعالیت دارند  نیاز به پشتوانه ندارند که ایشان رادر شهر تنها گذاشته اید؟

6:چرا با نبودنتان در شهر باعث شدید  بعضا روحانیون کم سواد و بعضا مسوولان سکولار به سر کار بیایند؟آیا درقیامت می توانید جوابگو باشید؟

7:آنطور که من می دانم هزینه  طلبگی  از سهمین مبارک  هست آیا شما علمای میانه ساکن قم در قبال این سهمین مسولیتی ندارید؟

8:چرا با این همه کوتاهی در وظیفه تان  ازما مردم انتظار دین داری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درهمین مسافرت توفیق شد چندتا ازهمین سوال را از یکی از آیت الله ها که  باهزار زحمت  تونستم ملاقاتش کنم پرسیدم جواب فرمودند:

وظیفه یک طلبه یا تحصیل است یا تبلیغ  سومی ندارد

توضیح دادند طلبه یا درس بخواند  که مجتهد بشود اگر توانش را دارد ویا اگر توانش را ندارد به آیه 122 سوره توبه عمل کند بازگردد میان قوم خویش برای تبلیغ دین خدا

 

 

1
2
3
4
5
1 2 3 4 5