- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۱۰/۰۸

باید دست غارتگران ملی برای همه رو شود، این شخص مفسد فی الارض می باشد

صدای صنعت-در پیگیری اخبار معدن چادر ملو به نام دکترمحمد مددی برخوردیم ایشان نمایده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی می باشد .  مصاحبه اختصاصی دکتر محمدعلی مددی نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با صدای صنعت ،ایشان در پاسخ به سوالات به شرح ذیل:

*در مورد بحث معدن چادر ملو و گل گهر شما و جناب آقای قاضی پور  شکایتی را تنظیم کرده و به کمیسیون اصل 90 داده اید که این شکایت به حق بوده می خواستم حضرتعالی این موضوع را باز کنید که چطور به اینجا رسیدید که قضیه را باشکایت دنبال کنید ؟

 من این موضوع را به طور کلی خدمت شما عرض می کنم که اقتصاد ایران وابسته به نفت می باشد و تک محصولی است و این تک محصولی بودن بلایی سر اقتصاد ایران آورده که تحریم ها و زیر فشار بودن مردم از آن ناحیه است لذا مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا تکیه بر پتانسیل های داخلی از جمله معادن، توسعه کشاورزی، حمایت از تولیدو اصلاح سیستم بانکی و مالی شود.

متاسفانه به  جای آنکه در این حوزه ها نظارت و فعالیت بیشتری شود بر اثر عدم نظارت بعضی از آقایان و دولتمردان در بخش هایی که قبلا مطرح کردم  مافیای قدرت و ثروت  آمده اند سایه انداخته اند از جمله در بخش معادن  که ما می توانستیم با نظارت اصولی و صحیح با اخذ حقوق مالکانه دولت و همچنین با گرفتن مالیات بر ارزش افزوده می توانستیم منابع درآمدی معادن را به جای منابع در آمدی 60 درصدی نفت جایگزین کنیم .

متاسفانه این کارها انجام نشده است و ما شاهد این هستیم که در بخش معادن به خصوص معادن گل گهر و چادر ملو تخلف های آشکاری اتفاق افتاده است که از سال 84 تا به امروز به طور متوسط سالانه 2 میلیون تن انواع سنگ آهن توسط دلالان و مافیا به کشورهای دیگر صادر می شود که این مصداق بارز خام فروشی است که مقام معظم رهبری بارها بر عدم خام فروشی تاکید کرده اند و ما می توانستیم به جای 2 میلیون تن خام فروشی آن را به شمش یا فرآورده های فولادی تبدیل کرده که چند برابر ارزش افزوده آن را به دست آوریم که این امر حاصل نگردیده است  متاسفانه  به دلیل عدم نظارت صحیح این رانت ها تبدیل به فساد های بزرگ شده که به بخشی از آن اشاره می کنم.

1 – بخش  قابل توجهی از سهام معدن چادر ملو مربوط به بانک سپه است که متاسفانه این بانک ها به جای آنکه نقدینگی مردم را جمع کرده و در راستای تولید و اشتغال به کار ببرند دلالی می کنند در تمامی مملکت می گردند و جاهایی که اصل 44 می خواهد اجرا شود  در آنجا چوب حراج به بیت المال می زنند و آنها این املاک از جمله چادر ملو و فولاد میانه را بر می دارند که این امر قابل پیگیری است.

2- تخلفات مالیاتی چادر ملو حدود 7 هزار میلیارد تومان است که به گفته رئیس کمییسیون اصل 90 محرز شده است من متعجبم این چه دست هایی است که آنها را پیگیری نمی کند. وقتی رئیس کمیسیون خودش اعلام می کند حدود 7 هزار میلیارد تومان قطعی شده چرا هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و با آنها برخورد نمی شود.

* با توجه به اینکه این تخلفات مالیاتی برای کمیسیون اصل 90 محرز شده،  آیا این شکایت به قوه قضائیه ارجاع شده است؟

بله بارها مطرح و پیگیری شده است اما باید عرض کنم پشت این قضایا بعضی از افراد هستند که بنده آنها را مافیای قدرت و ثروت می دانم مستحضر هستید که دارندهپروانه ذخایر معدنی طبق تبصره 10 از بند 55 قانون بودجه 92 سنگ آهن چادر ملو و گل گهر قبلا یکی از شرکت های تابع سازمان توسعه و نوسازی بوده است که سود سهام آنها باید به ایمیدرو پرداخت شود  ولی متاسفانه پرداخت نشده و قراردادی هم بابت این موضوع با ایمیدرو بسته نشده است در تعجبم و نمی دانم اینان چه قدرتی هستند که نه دولت را به حساب می آورند و نه مراکز نظارتی را، خودشان یک دولت تشکیل داده اند و قوانین خودشان را اجرا می کنند.

طبق بررسی هایی که انجام دادید می توانم از شما بخواهم این افراد را  نام  ببرید و میزان مالیات معوقه شان را بفرمایید؟

نام این افراد را در زمان مناسب خواهم گفت. در دنیا مالیات بر معادن  5 تا  18 درصد است که متاسفانه این آقایان به این هم اعتقاد ندارند 3 هزار 485 میلیارد تومان  به دولت بدهی دارند که در این رابطه از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مالیاتی  شکایتی به کمیسیون اصل 90 ارائه داده ایم  چرا که برای وصول مالیات فوق الذکر اقدامی صورت نداده اند

*شکایت مذکور در چه تاریخی بوده و آیا نتیجه ای حاصل شده است؟

 حدود 2 ماه است که شکایتی در این خصوص به کمیسیون اصل 90 ارائه داده ایم و تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم!! تخلفات آشکاری که انجام داده اند به این شرح می باشد:  از آنجا که قیمت سنگ آهن در دنیا 140 دلار می باشد اینها در مزایده به قیمت 49 دلار  می فروشند  یعنی حدود 90 دلار اختلاف دارد زمانی که 49 دلار فروخته می شود خود به خود حق مالکانه دولت  اختلاف پیدا می کند جالب این است که همین قیمت شکسته شده را نیز به دولت پرداخت نمی کنند این موضوع به غیر از تبانی چیز دیگری نمی تواند باشد من به صراحت اعلام می کنم که این موضوع یک تبانی بزرگ است!

 آقای دکتر نوریان  به جای پاسخ دادن به سوالات حاشییه پردازی می کند در جایی اعلام کرده بود که من افشا می کنم بنده به عنوان یک نماینده به دنبال افشای این رانت خواری هستم این رانت خواری در هر کجای ایران باشد من به دنبال آن خواهم بود حتی اگر این مافیاهای قدرت و ثروت در آن سر دنیا هم باشد من برای گرفتن حق دولت و مردم دست بردار آنها نیستم و برای رسوایی آنها از پای نمی نشینم آقای نوریان بدانند که من هیچ زمانی از این موضوع دست نخواهم کشید.

* این سوال برای ما مطرح است که چرا فردی باید به مدت 10 سال رئیس چادر ملو باشد و با تغییر دولت هم عوض نشود؟!

بنده با به دست آوردن اسنادی  محکمه پسند اعلام می کنم که  این یک رانت خواری عظیم است و باید پیگیری شود آنها در مزایده ها نیز تخلف می کنند و برای اینکه شرکت های دیگر نتوانند در این مزایده ها شرکت کنند شرایط بسیار سختی را در این مزایده ها قرارر می دهند که تنها شرکت موردنظرشان توانایی انجام آن را دارد!

به طور مثال در یک مزایده یک میلیون تنی گفته اند باید بهای کل مزایده را یک جا و به صورت ارز در خارج از کشور پرداخت کنید که معادل 400 میلیارد تومان است جالب این است که  ما بررسی کردیم در هیچ مزایده ای این مبلغ در طول یکسال هم گرفته نشده است چه برسد به صورت یکجا و در مدت  فقط 10 روز این به جز تبانی چه می تواند باشد!

* آیا این موضوع شک برانگیز نیست که در این مزایده ها شرط شده که مبلغ مورد نظر در یکی از حساب های خارج از کشور مانند ترکیه یا یک کشور اروپایی واریز گردد؟

متاسفانه ما بررسی کرده ایم که این مبلغ در طول یک سال نه در بانک های خارجی و نه بانک های داخلی واریز نشده است من  احساسم این است که  کسی در مباحث ارزی و بانکی کشور اخلال ایجاد کند این شخص مفسد فی الارض تلقی می شود من نمی دانم این افراد در دولت دست دارند و وابسته به دولتند یا  اینها وابسته به خارج از کشور هستند  به هر حال این فساد علنی در چادرملو باید بررسی شود.

 خوشبختانه با پیگیری های لازم، قوه مقننه به این مسئله ورود کرده و در حال بررسی آن است  این معدن یک پرونده قطور در دیوان محاسبات کشور دارد که بنده خودم به آن ورود کرده و اعلام می کنم ما دست بردار نیستیم و تا افشای کامل این فساد مالی پیگیری را انجام می دهیم  باید دست این غارتگران ملی  برای همه رو شود و حقوق ملت از آنان باز پس گرفته شود .

صدای صنعت با آرزوی موفقیت برای شما در این زمینه تا آنجا که در توانمان هست  پشت شما هستیم و این موضوع را انعکاس می دهیم و مانند برخی  رسانه ها نیستیم که از ادامه راه باز بمانیم .

1
1