- ارسال کننده: جهانفر پیمان تاریخ: ۹۳/۱۰/۰۷

چهار فیلم کوتاه از انجمن فیلم شهرستان میانه به نهمین جشنواره رویش رفت

 

علی حسینی صدر - هادی نصیری و پیمان جهانفر از انجمن فیلم شهرستان میانه با چهار فیلم کوتاه امسال در جشنواره رویش حضور یافتند

 

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش با یازده بخش در سینما هویزه مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، علی قربانی دبیر اجرایی نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش درخصوص بخش ها و سانس های این دوره از جشنواره گفت: بخش «سینمای ملی» که به نمایش آثار داستانی، مستند و پویانمایی با محوریت آموزه ها و مباحث دینی اختصاص دارد، به عنوان «بخش اصلی» جشنواره در هشت سانس اول و هشت سانس تکرار به نمایش درخواهدآمد.

وی ادامه داد: فیلم های کوتاه دینی داستانی، مستند و پویانمایی فیلم سازان اول و دوم تحت عنوان بخش جوانه های رویش نیز در دو نوبت به نمایش در می آید. در بخش «بین الملل» فیلم های این دوره از جشنواره به دو بخش فیلم سازان مسلمان با یک نوبت پخش و فیلم های دینی کشورهای اسلامی با سه نوبت پخش، به صورت تفکیک شده به نمایش درمی آید. مروری بر آثار و نکوداشت یک سینماگر که در آثارش اشارات دینی و ایمانی دارد نیز از جمله بخش های این دوره از جشنواره اعلام شده است.

مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری همچنین از نمایش آثار ارزشمند و برجسته سینمایی با مضامین و گرایش های دینی و اعتقادی در ساعات پایانی جشنواره خبر داد و تصریح کرد: این آثار از میان فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر انتخاب و در جشنواره به نمایش درخواهدآمد.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در پایان به بخش هایی همچون نمایش آثار برگزیده فیلم های بین الملل دوره های پیشین این جشنواره در دو نوبت، برگزیده جشنواره بین المللی 100 در دو نوبت، برگزیده دوره های هفتم و هشتم جشنواره رویش در سه نوبت و همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار و نشست های تخصصی در ایام جشنواره با حضور کارشناسان و صاحب نظران سینمای دینی اشاره کرد.

شایان ذکر است، نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش 5 تا 8 اسفندماه 1393 در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار خواهد شد.

 
 
 
 
1
1