- ارسال کننده: یک کلام حرف حساب... تاریخ: ۹۳/۰۹/۱۸

وقتی همه خوابیم ..زنگ هشداربه آقای حسینی

بنام خدا..

 

دریک جامعه پویا  افراد به گروههای مختلفی تقسیم  می شوند که عده ای معدودی از این افراد درفکر پیشرفت و توسعه ی شهر و دیارشان هستند و به موازات پیشرفت و توسعه ی شهرهای هم سطح  ،بر خود وظیفه می دانند تا کم و کاستی ها را به مسئولین گوشزد و در زبان نقد و همفکری دین خود را اداکنند .

شهر کوچک ما و صاحب اندیشان این شهر نیز ازین قاعده مستثنی نیستند بگذریم که به جز معدودی  افراد که همیشه به نام نقد در تخریب مسئولین کوتاهی نکرده اند و شاهد نتیجه ی عکس بوده اند .
ولی از سوی دیگر هنوزکسانی هم هستند که  هرگز دنبال منافع شخصی و سیاسی نبوده اند و تنها از روی حس دلسوزی و صمیمیت با مسئولین نکات ضعف شان  را در رسانه به گوش آنها می رسانند .


همزمان با نزدیک شدن به سال انتخابات از گوشه وکنار زمزمه های نا جی گری و دلسوزی شنیده می شود و خیلی از چهره های شناخته شده هم به صراحت کاندیداتوری خود را اعلام نموده اند و از الان در فکر برنامه ریزی برای سال آینده می باشند که این نشان از توسعه ی فرهنگی و بلوغ سیاسی همشهریان صاحب نظر می باشد .


ولی ازین نکته نباید غافل شد که داوطلب شدن برای کسب چنین کرسی حساس و پر مسئولیتی اول از همه به روحیه هم نوع دوستی و عشق به خدمت نیاز دارد و صرفا کسب عنوان نمایندگی آن هم به خاطر موقعیت و نام و نشان فرد مورد نظر رادر نیمه راه تنها  خواهد گذاشت و دیگر اب رفته به جوی باز نخواهد گشت و اعتماد مردم از چنین چهره هایی سلب خواهد شد .


 هیچ کس منکر چنین مسئله ای نمی تواند باشد که درشهر کوچکی مثل میانه بعد از چندین سال محرومیت از امکانات و وتوسعه فرد مورد نظر مسئولیت سنگیتن تری را بر دوش خود احسا س می کند و دوره ای که در آن هستیم سخت ترین دوره ی مسئولیتی  نمایندگان به  شمار می رود، چون مردم انتظارات زیادی از گزینه ی مورد علاقه ی خود دارند و توقع شان اینست که در چهار سال ،نماینده ی محبوبشان تمام عقب ماندگی های دو دهه و بیکاری رابه صفر برساند و جاده های زوار در رفته ی میانه را در کمترین زمان ممکن به حد اعلا و استاندارد برساندو سیستم بهداشت ودرمان را متحول کند .


 با نگاهی به وضعیت گزارشات و مستند ات دونماینده کنونی وضعیت دکتر مددی به وضوح قابل قبول   تر به نظر می رسدزیرا تمامی رسانه ها و نشریات محلی تک تک کارهای اورا در زیر ذره بین مورد نقد و گاهی تخریب قرا ر می دهند و  درهفته های  اخیر نیز حتی  کارهای مثبت  ایشان هم از هجوم افراد ورسانه در امان نمانده و لی با تمامی این فراز ونشیبها ،با آگاهی به تمامی انتقادات باز هم را هشان را ادامه داده و خودرا درگیر مسائل حاشیه ای نکرده اند و لی از سمت دیگر اوضاع آرام تر به نظر می رسدو شاید کمترین کسی به این  موضوع فکر کند در موقع انتخابات ،شهرستا ن میانه دو نماینده راراهی مجلس کرده و بایدتمام مسئولیت ها مشترک و دراین مسیرتقسیم کار باشد .


  با نگاهی دقیق تر این نکته برای عموم عیان است که در رسانه ها اکثر نقد و انتقادات بر دکتر مددی بوده و آقای  حسینی واطرافیانش نیز ازین موضع احساس خطری نکرده و فضا را به نفع خود دیده اند و بیشتر در انزوا به سر برده اند واین همان نکته ی قابل تامل و اشتباه می تواند باشد که شاید از تیرس جناب مهندس حسینی به دور مانده و یا اطرافیان او از چنین تلنگری به او ابا کرده اند .


ولی جای سوال اینسنت که آیا سکوت علامت رضاست ؟آیا این برداشت صحیح است که چون نقدها به سوی ایشان کمتر است از نظرمردم مورد قبول بوده و توانسته اند انتظارات مردم را جواب بدهند ؟ این سوالی است که قطعا جواب آن در انتخابات معلوم خواهد شد واین آرامش کذایی معنایی متفاوتی دارد و شاید به برداشت خیلیها همین بی تفاوتی مردم به معنای سلب امید کردن از ایشان باشد چون تا به حال به جز انتشار پنج خبر فرمانداری ویژه، ارتقای آچاچی به شهر آن هم به صورت مشترک ، حفظ شرکت میانرو .ارتقای نیروی انتظامی وموردپنجم ....که  از سوی روبط عمومی ایشان  بارهااعلام شده ،دستاورد تاثیرگذاری اطلاع رسانی نشده و با اینکه ایشان تجربه ی بیشتری  در مجلس  دارند در عمل قضیه عکس بوده و جناب مهندس حسینی  علاقه ی بیشتری به دیدارهای خلوت و کم حاشیه دارند که در مقایسه با خدماتی که دکتر مددی  با اولین حضورشان در مجلس انجام داده اند  قابل قیاس نیست واین نکته از دید ذره بینان شهر پنهان نمانده است.


نکته ی جالب توجه اینجاست که رسانه ها و منتقدین حتی با لفاظی از کارهای مثبت دکتر مددی هم انتقاد نموده اند و بیشتر تخریب ها هم به سوی ایشان بوده و مهندس حسینی همیشه به عنوان نماینده ی دوم میانه از دیدها پنهان بوده و کمتر کسی به نقد و تشریح کارنامه ی دو سه ساله ی ایشان پرداخته با اینکه  حدود بیست و پنج هزار رای مردم از آن ایشان می باشد وبا این فاصله گیری ازمردم  وبی تفاوتی زنگ هشدار برایشان بلندتر از قبل به صدا درآمده چون نباید غافل شدکه باد با شمع های خاموش کاری ندار د واگر انسان در سختی باشد انگاه متوجه می شودکه روشن است وجناب مهندس حسینی باید بیشتر به این نکته توجه داشته و قافیه را ازقبل نباخته باشند .


زیرا با توجه به زمان محدود و سپری شدن مدت زمان حضور مهندس حسینی در جلسات هم اندیشی فرصت کارهای عملی از ایشان گرفته شده و با توجه به سمت و موقعیت شان  در کمیته ی را ه و ترابری هنوز پیگیریها در حد حرف باقی  مانده و در یک سال اخیر نیز چهار باندی کردن جاده های پر مخاطره ی شهرستان میانه کمی بعید به نظر می رسد وجدیت و ثبات قدم بیشتری را می طلبد.

زیرا با تصادف مدیر کل بهزیستی در هفته ی  جاری درمسیر قره چمن  میانه این نکته حساستر شده است که چرا باید شهری که نماینده اش عضو کمیته ی را ه ترابری می باشد از داشتن جاده های استاندارد محروم  باشد  واین همان  هشدار برای اقای حسینی می باشد که با پیغام و پسغام جاده ها مرمت نخواهند شد و این فرصت طلاییست که می تواند در سال بعد برگ برنده در دست شان باشد و اگر ازین موقعیت به نفع شهر استفاده نشود دیگر فرصتی نخواهد بود و توجیه مردم مشکل ساز خواهد شد .


علاوه بر اینها خونسردی بیش از اندازه ی ایشان برای پیگیری طرح های عمرانی و اجرایی با توجه به  تخصص شان در این زمینه نکته ی دیگریست که باید با تلاش و جدیت بیشتری توام باشد زیرا تعمیر و بهسازی بیمارستان میانه بعد از چندین سال هنوز از نظر شان مورد قبول است و اگر با این وضع پیش برویم تا سال 1400این تعمیرات طول خواهد کشید و این وظیفه ی نماینده است که طرح هارا مجدانه دنبال و موانع را برطرف سازد .
طرح راه اندازی کارخانه ی پتروشیمی از سوی ایشان نیز خبر خوشایندیست که البته فعلا چشم انداز چندین ساله را می طلبد و وبرزبان انداختن ان بدون هیچ برنامه ریزی کارشناسی و بستر سازی و نبود اعتبار بیشتر به وعده ی سر خرمن مبدل خواهد شد و درانتهای خوشحالی بیکاران نجومی فارغ التحصیل دریای بزرگی از غم وتردید وجوددارد که آیا این طرح اجرا ودر صورت عملی شدن آن ، چند سال طول خواهد کشیدوبا توجه  به روند کند طرح های عمرانی و صنعتی در شهرمان  با دید خوش بینانه باید این نوید را به نسل های بعدی بدهیم که ما کاشتیم و شما .....


گذشته از این موضوع و اهمیت مسئله ی اشتغال برای شهرستان میانه که تلاش وجدیت وافری را می طلبد نباید از بلاتکلیفی قبول شدگان فولاد نیز غافل شد و قولهای مساعد مهندس حسینی برای جذب این جوانان چیزی نیست که به دست فراموشی سپرده شود و امیدواریم در این زمینه نیز پیگیر موضوع بوده و امید آنان را یاس تبدیل نکنند .
 ودر آخر ضمن آرزوی موفقیت برای هردو نماینده محترم ،امید است که در سایه تلاش و همکاری و تعاون  شاهد شهر ی آباد و توسعه یافته باشیم .به امید آن روز


1
2
1 2