- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۳/۰۹/۱۶

احداث منطقه ویژه اقتصادی و پایاب سدهای میانه بیکاری 13 درصدی این شهر را رفع میکند

استاندار آذربایجان‌شرقی از تصویب سند تدبیر و توسعه این شهرستان با 18 رای موافق از سوی مدیران کل استان خبر داد و گفت: احداث منطقه ویژه اقتصادی و پایاب سدهای میانه مهم‌ترین اولویت این سند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، اسماعیل جبارزاده با حضور در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان میانه با اشاره به منابع محدود مالی در دولت بر لزوم برنامه‌ریزی در اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان تاکید کرد و اظهار کرد: با تصویب سند تدبیر و توسعه شهرستان و فعالیت مشاوران اقتصادی، شاهد تحول اساسی در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهرستان میانه خواهیم بود.

آماری بیکاری میانه 13 درصد است

جبارزاده با اشاره به توسعه همه‌جانبه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری و تبدیل شهرستان میانه به منطقه ویژه اقتصادی، اظهار داشت: با اجرای سند تدیبر و توسعه به لحاظ آمار بالای بیکاری بیش از 13 درصد در شهرستان، کارگروه ویژه‌ای در خصوص حل مشکلات حوزه کشاورزی و پایاب سدهای این شهرستان تشکیل خواهد شد تا شاهد رفع معضل بیکاری در شهرستان باشیم.

وی از فرماندار ویژه شهرستان میانه، نمایندگان مردم و امام جمعه میانه در پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان تقدیر کرد و افزود: مانیتورینگ نحوه کنترل و اجرای برنامه‌های سند تدبیر و توسعه نیز در شهرستان فعال خواهد شد.

احداث منطقه ویژه اقتصادی و پایاب سدهای میانه مهم‌ترین اولویت سند تدبیر و توسعه میانه

جبارزاده، توسعه معادن و صنایع پایین دست، توسعه صنعت گردشگری، توسعه کشاورزی با تغییر نحوه کشت، مدیریت آب و پایاب سدها و احداث منطقه ویژه اقتصادی میانه را از مهم‌ترین اولویت‌های برای برنامه‌ریزی در سند تدبیر و توسعه این شهرستان عنوان کرد.

وی بر تشکیل ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری و تامین اعتبارات از طریق منابع غیردولتی در سطح شهرستان میانه با حضور فرماندار ویژه میانه، نمایندگان، امام جمعه، رئیس صنعت و معدن شهرستان تاکید کرد تا سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات خود با ستاد مواجه شده و از این طریق تمام مشکلات آنها رفع شود.

جبارزاده خواستار توجه ویژه مدیران کل استان به شهرستان میانه با توجه به آمار بیکاری و موقعیت ویژه شهرستان شده از مدیرکل محیط زیست استان خواست تا محدوده‌های محیط زیست شهرستان را با توجه به توسعه معادن و صنایع آن بازنگری کند.

وی تاکید کرد: میانه باید اولویت اول برنامه‌ریزی‌ها بوده و وضعیت اشتغال شهرستان از سوی تمام مدیران کل مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

پیگیری ارتقای ترکمانچای به شهرستان

جبارزاده بحث ارتقای ترکمانچای به شهرستان را از موارد مورد پیگیری خواند و افزود: در این مبحث به مستندسازی روی آورده‌ایم و بخشی از کارهای آن انجام شده اما نیازمند ملزومات و صبر و صعه مردم منطقه است زیرا هر حرکت غیرمعقول تحقق این خواسته را به تعویق خواهد انداخت.

توجه ویژه مدیرکل راه و شهرسازی به بحث راه‌های میانه

استاندار آذربایجان‌شرقی در بحث ماده 180 گفت: پروژه‌های ملی و راه را از مصوبات شهرستان تلقی کردیم تا پیگیری شده و بالاتر از سقف اعتبار دریافت کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت کشور و کمبود و نبود اعتبارات دولتی باید بدون توجه به اعتبارات دولتی به بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها روی آوریم.

جبارزاده خواستار توجه ویژه مدیرکل راه و شهرسازی به بحث راه‌های میانه با توجه به اینکه بیشترین راه‌های استان در این شهرستان واقع شده و برخی راه‌ها مخاطره‌آمیز است، شد.

1
1