- ارسال کننده: احمدصادقی تاریخ: ۹۳/۰۹/۱۲

روز معلول مبارک ؟؟؟؟

روز معلول هست و همه در فکر برپایی جشن و همایش برای معلولین و همه به معلولین تبریک می گویند ولی بنظرم معلولیت برای هیچ فردی خوشایند نیست و یک اتفاق یا یک حکمتی هست که برای یک فرد اتفاق می افتد و دچار معلولیت می کند شخص را .
بنظرم روز معلول زمانی مبارک خواهد شد که بی فرهنگی جامعه نسبت به فرد معلول و معلولان از جامعه رخت بربندد . زمانی مبارک خواهد شد که هیچ بی عدالتی نسبت به معلولین در جامعه رخ ندهد . زمانی رخ خواهد داد که هیچ ولیچری به خاطر یک پله ، یک جوی آب ، یک خرابی در سطح خیابان در منزل گوشه نشین نشود . زمانی مبارک خواهد بود که هیچ معلولی بخاطر معلولیتش تا آخر عمر مجرد نماند . زمانی مبارک خواهد بود که معلولی بخاطر معلولیتش بیکار نباشد و چشمش را بدوزد به 55000تومان ماهیانه از بهزیستی . زمانی مبارک خواهد بود که صدای مرا و امثال مرا مسئولین و افراد جامعه شهرم و کشورم بشنوند و عمل کنند به حرفامون . زمانی مبارک خواهد بود که بهزیستیه من ساختمانش برای ورود من کاملا مناسب سازی شده باشد ، زمانی مبارک خواهد بود که هیچ معلولی هیچ بهانه ای برای تحصیلات ؛ برای ازدواج ؛ برای شغل ؛ برای تردد در سطح جامعه ؛ برای فعالیت اجتماعی ؛ برای بی فرهنگی جامعه نسب به خودش ؛ برای سفر و گردشگری خود ؛ برای کارهای درمانی خود نداشته باشد .

معلول و فرد معلول آن موقع دیگر در نگاه دیگران آدم بدبخت و زبون و حقیر نیست ، آن موقع دیگر کسی از کنارش با جمله : **خدارو شکر** رد نمی شود . آن موقع دیگر هیچ معلولی خانه نشین نمی شود . 

من درست هست که ویلچری هستم و جسمم ضعیف و کم توان هست ولی معلول نیستم . معلول کسی هست که خیرش به کسی نرسد ، معلول کسی هست که از نیکی کردن به دیگران عاجز هست , معلول کسی هست که چشم طمع به جیب دیگران دارد . معلول کسی هست تن به کار نمی دهد و برای خود شغلی با درآمد حلال ایجاد نمی کند . معلول کسی هست که به خود و خانواده ی خود تعهد ندارد و مسئولیت خود را درست اجرا نمی کند . معلول کسی هست که حق کم توانان را مثل آب خوردن میخورد و می گوید : این حق من بود!!!

معلول آن کسی هست استعدادهای من و امثال من را در درونم خفه می کند . معلول کسی هست که به ناحق شغل مرا گرفته هست و خود بجای من نشسته هست . معلول کسی هست که به خاطر بی فرهنگی جامعه نسبت به مقوله معلولیت ازدواج مرا و امثال مرا و مخصوصا دختران کم توان جسمی جامعه را به تاخیر انداخته یا حتی از بین برده است .

درد بسیار هست در این سینه ی پر داغ . سینه ای که می فهمد حال معلولین جسمی شهرم را که فقط بخاطر معلولیت جسمشان بسیاری از حق هایش ازش گرفته شده هست و حتی اعتماد به نفسش هم ازش گرفته شده هست .

گویی هیچکس نمی خواهد از خواب بیدار شود . میدانی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

چون اینهایی که گفتم خواب نیستند , بلکه خود را به خواب زده اند . پس کسی که خود را به خواب زده هست را نمی شود بیدار کرد .

پس سخن کوتاه کنم و فقط بگم خدا معجزه ای در دلهای ما ایجاد نماید ....

یا علی | احمد صادقی

1
1