- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۳/۰۹/۱۱

پیام تبریک محمدرضا جروقی ریاست اداره بهزیستی شهرستان میانه به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی معلولان»

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین وصل الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

محمدرضا جروقی ریاست اداره بهزیستی میانه

موسم تکریم و تجلیل از کسانی که علی رغم محدویت های جسمی، شور زیستن را در پیکره جامعه می دمند و با استعانت از قدرت لایزال الهی و عزمی راسخ و اراده ای پولادین و با خودباوری، تلاش، جدیت و اعتقاد قلبی به حقیقت خواستن توانستن است، سرافرازانه در عرصه های گوناگون اجتماعی ایفای نقش می نمایند.

معلولان، به حق مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده، به رحمت درهای بی شمار دیگری به توانمندی شان افزوده شده است و چنانچه این حکمت و رحمت را به نیکی دریابیم، می بینیم که در مصداق، این جامعه است که محتاج معلولان است و نیازمند حضور پر معنای ایشان، نه برعکس.

معلول در معنای لغوی، به معنای ناتوانی و نیاز است، که همه در اجتماع ناظر هستیم که معلولان جزئی از توان ظاهری خود را داده اند ولی به بسیاری توانمندی های باطنی خود افزوده اند، و این بیان بی شک اغراق نیست بلکه کوچک ترین توصیفی است بر تقدیر و سپاس از معلولان که چنانچه عضو ناقصی دارند ولی افکارشان نافذتر و عمیق تر است و چنانچه ذهن و مغزشان نارساست ولی در عوض عواطف و احساساتشان جانفزاست.

12 آذر روز جهانی معلولان است. روزی متعلق به عزیزانی که با تلاشی وصف ناپذیر از نارسائی چشمان نابینا، گوشهای ناشنوا و پاهای ناتوان فراتر رفته اند تا ثابت کنند معلولیت مانع رشد و کمال نیست.

اینجانب خادم معلولین و محرومین تحت پوشش سازمان بهزیستی، ضمن تبریک و تهنیت این روز مبارک و فرخنده به همه معلولان و خانواده های محترم و صبور آنان و قدردانی از زحمات بی شائبه خادمین این عرصه، اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی به ویژه خیّرین محترم و سازمان های یاری رسان، امید دارم با همت و تلاش مضاعف دستگاههای اجرایی، زمینه های لازم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی در مورد معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصتهای اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین فراهم گردد. ان شاءالله.

 

 

 

 

 

 

 

1
1