- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۱۰/۲۹

قطعات هشت‌گانه راه‌آهن میانه اردبیل 100 درصد فعال است

 معاون عمرانی استاندار اردبیل:

قطعات هشت‌گانه راه‌آهن میانه اردبیل 100 درصد فعال است .

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: قطعات هشت‌گانه راه‌آهن میانه اردبیل به صورت صد درصد فعال است و به سرعت عملیات اجرایی در حال تکمیل شدن است.

 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در نشست بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی در اردبیل اظهار داشت: با وعده مسئولان کشوری قرار است راه‌آهن میانه اردبیل تا پایان دولت دهم تحویل مردم شده و حلاوت و شیرینی آن را مردم احساس کنند.

وی با بیان اینکه ادامه مسیر راه‌آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد با اخذ مجوز 215 پیگیری می‌شود، تصریح کرد: قرار است از سال آینده عملیات اجرایی این بخش از راه‌آهن اردبیل نیز شروع شود تا در یک اتصال واقعی به خط ریل حوزه قفقاز بتوانیم توسعه همه‌جانبه استان اردبیل را رقم بزنیم.
بیگدلو طول این پروژه را 175 کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون برای این پروژه بالغ بر 156 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و امسال نیز 46 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده که 70 درصد آن تاکنون اختصاص یافته است.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی شهرستان خلخال و اجرای دیرهنگام برخی از پروژه‌ها خاطرنشان کرد: شهرستان خلخال از چهار مسیر می‌تواند به استان‌ها و مناطق همجوار متصل شده و از بن‌بست واقعی نجات پیدا کند که با احداث محورهای مواصلاتی و راه‌های ارتباطی می‌توان در این امر موفق عمل کرد.
وی یکی از مسیرهای اتصال این شهرستان را از طریق راه اردبیل سرچم به بزرگراه زنجان تبریز اعلام کرد و ادامه داد: احداث مسیر شاهرود ماسوله سال‌هاست که شروع شده اما به دلایل مختلف اجرای آن با تأخیر مواجه شده که یکی از علل آن نیز بی‌توجهی استان همسایه به تکمیل مسیر در حوزه استحفاظی خودشان است.
بیگدلو اضافه کرد: با جلساتی که در ماه‌های اخیر با مسئولان استان گیلان داشتیم این گله‌مندی را به گوش آنها رساندیم تا در زیرسازی و ساخت و ساز راه در محدوده استحفاظی خود شایسته و مناسب عمل کنند.
به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل یکی از مسیرهای زیبا و پرجاذبه و گردشگرپذیر خلخال را مسیر پونل اعلام کرد و گفت: در سال آینده از این پروژه زیبا بهره‌برداری می‌شود تا اهالی بتوانند از ظرفیت این مسیر و توانمندی‌های آن بهره ببرند.
بیگدلو دیگر پروژه را مربوط به پروژه خلخال اسالم اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز برخی طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام است.
وی در مورد پایین بودن میانگین آسفالت راه روستایی در برخی از شهرهای جنوبی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس توزیع اعتبارات ماده 10 امسال اعتبار مناسبی برای توسعه و ترمیم راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است تا شاخص‌های پایین این مناطق به متوسط کشوری نزدیک‌تر شود.
بیگدلو در ادامه سخنان خود از چهار بانده کردن محورهای اصلی اردبیل به سمت شهرهای مختلف اعلام کرد و اظهار داشت: اگر این طرح‌ها به سرانجام برسد توسعه گردشگری اتفاق افتاده و یک تردد ایمن و کم‌حاشیه را در جاده‌های مواصلاتی استان، حذف گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور و پیچ‌های خطرناک شاهد هستیم.

1
1