- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۳/۰۸/۲۳

تلاش ها ثمر بخش بود ، آجی چای نجات یافت!

خدمت به طبیعت زیبای پروردگار برکت دارد. وقتی مردم واقعا بخواهندرفتگران طبیعت میانههرچیزی امکان پذیر است، مردمروستای رجل آباد خواستند که محیط زیست زندگیشان نجات یابد و شد، آن ها اراده کردند ما حمایت و خداوند متعال یاور مردمی است که با نیت خیر کاری را انجام می دهند.

پس از تلاش های فراوان مردم عزیز روستای رجل آباد که با رودخانه ی آجی چای همسایه ی دیوار به دیوار هستند، رودخانه ای که نهایتا به دریاچه ی ارومیه می ریزد و آن را پر آب می کند جلوی بهره برداری های مخربانه ی کارخانه ی شن و ماسه به طور کل گرفته شد و قرار براین شد که این رودخانه ی مهم احیا گردد.

پس از برنامه ی پاکسازی رفتگران طبیعت میانه در روستای رجل آباد مقامات دولتی از روستا بازدید کرده با شرایط نامناسب آن از نزدیک برخورد داشته تا اینکه نهایتا در تاریخ 19 / 8/ 93 با حضور نمایندگانی از این روستا، رفتگران طبیعت میانه و سرپرست گروه آذربایجان شرقی موفق به کسب دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست و آب منطقه مبنی بر انجام بازرسی های کارشناسی شده و بررسی تخلفات به عمل آمده توسط بهره بردار( برداشت بیش از حد مقرر در مجوز) شدند که خوشبختانه یک روز پس از تاریخ این دستور بازرسان و کارشناسان در محل حضور یافته و شرایط نامناسب و بد حفاری های غیرقانونی بستر رودخانه آجی چای را که باعث گم شدن مسیر رود، تخریب اکوسیستم و مرگ آبزیان شده بود  از نزدیک دیدند و شواهدات را با تهیه نقشه های جدید ثبت کرده تا با مدارک موجود از سال 75 مقایسه کنند. در این ماجرا عمل بهره بردار کاملا غیر قانونی بوده و با ایشان طبق قانون برخورد خواهد شد.

ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به مردم عزیز روستای رجل آباد، ریاست سمن های زیست محیطی شمال کشور جناب آقای خیر اندیش و قایقران طبیعت دوست کشورمان جناب آقای دانیال توحیدی، آقای قره داغی از انجمن کوهنوردان میانه و به خصوص هفته ی نامه ی قافلان و آقای حسن زاده به خاطر پوشش خبری ماجرای روستای رجل آباد و تمام زحمتکشانی که در این حرکت زیست محیطی دخیل بودند مفتخریم اعلام کنیم برگی زرین در کارنامه ی دوستداران طبیعت به یادگار ماند و آجی چای از تخریب بیش تر نجات یافت! بسیار خوشحالیم به نمایندگی از جانب مردم میانه و گروه رفتگران طبیعت در این ثمره ی دل انگیز و خوب سهیم بودیم.

بنده نیز به نوبه ی خود از تک تک عزیزانی که در برنامه ی پاکسازی روستای رجل آباد شرکت داشتند سپاس و قدر دانی به عمل می آورم. امید است د ر آینده شاهد احیای دوباره ی این رودخانه ی زیبا باشیم که حیات این مرز و بوم به حفاظت چنین منابع ارزشمندی بستگی دارد.

نماهنگ برنامه پاکسازی روستای رجل آباد

1
1