- ارسال کننده: کامران قره داغی تاریخ: ۹۳/۰۸/۲۰

وظیفه ما، گام برداشتن به سوی سند اسلامی شدن و مهندسی فرهنگی است.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد میانه اعلام کرد:
وظیفه ما، گام برداشتن به سوی سند اسلامی شدن و مهندسی فرهنگی است.
آنا: رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: مطمئناً هدف و رویکرد اصلی مسئولین دفاتر فرهنگی واحد های دانشگاهی سراسر کشور، التزام و حرکت به سوی سند اسلامی شدن و مهندسی فرهنگی در راستای سند چشم انداز معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.
صالح رحیمی رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی در جریان تشریح عملکر حوزه خود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: از آنجایی هدف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ارتقای کیفیت آموزش و فرهنگ عمومی می باشد، در این راستا دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی با ایجاد زمینه ها و بسترهای مناسب جهت همکاری بیشتر اساتید و کارکنان و دانشجویان و نیز همواره سعی داشته است در کنار آموزش به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشد.
وی به برگزاری کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف اشاره کرد و ادامه داد:به منظور اجرایی کردن برنامه‌های مربوط به رعایت هنجار‌ها و عفاف و حجاب دانشجویان، علاوه‌ بر تعبیه و استقرار مشاور فرهنگی و دینی در واحد‌، و برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عفاف و حجاب در اولویت کاری این حوزه قرار گرفته و اجرایی شده است.
رحیمی خاطر نشان کرد: راه اندازی و برپایی نمایشگاه هایی با مناسبت های فرهنگی از جمله کتاب، نرم افزار، هنری و دینی برای استفاده دانشجویان، اساتید و کارکنان از جمله اقدامات انجام گرفته حوزه دفتر فرهنگ اسلامی می باشد.
رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد میانه، برگزاری دوره های آموزشی بصیرت افزایی و گفتمان دانشجویی را از دیگر برنامه های ضروری این حوزه عنوان کرد و افزود: دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی، نشست های تخصصی هفتگی گفتمان و نشست های دانشجویی با موضوعات بصیرت افزایی، اثرات مخرب ماهواره، حجاب و عفاف، روابط بین فردی و غیره را در طول سال جاری در بین دانشجویان عملیاتی نموده است.
وی اظهار کرد: نگاه عمیق و واقع بینانه به فضای فرهنگی دانشگاه ها، نشانگر محیط دانشگاهی دارای شرایط مناسب و فرصتی برای انجام کارهای مفید و فرهنگ ساز برای دانشجویان است.
رحیمی با بیان اینکه غفلت مسئولان از شرایط و مقتضیات زمانه می تواند محیطی برای تهدید و تخریب هویت و پایه های اعتقادی و ایمانی باشد گفت: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که امکانات، شرایط و بسترهای مناسب فرهنگی فراهم شده است، هر فردی و یا نهادی می تواند از این شرایط استفاده نموده و در راه تعالی و تکامل خود و جامعه اش گام بردارد.
استاد گروه معارف اسلامی واحد میانه تاکید کرد: برای تحکیم باورهای دانشجویان و نهادینه کردن ارزش های اسلامی در دانشگاه ها بایستی اقدامات نظری و علمی و البته اجرایی و عملی از جمله آگاه کردن دانشجویان از زندگی افراد و روش های موفق در زندگی، ایجاد فضا و بستر مناسب و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برای طرح سوالات و شبهات دانشجویان و دادن پاسخ های قانع کننده به آنها انجام داد.
رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد میانه در خصوص پیشبرد اهداف دانشگاه تصریح کرد: برنامه موفق در دانشگاه با همفکری و مشارکت استادان و دانشجویان میسر خواهد بود و برای عملی نمودن این مشارکت باید سلایق و علایق فرهنگی دانشجویان و برنامه ریزی متناسب با آنها، نیازسنجی لازم، برگزاری جلسات هم اندیشی با استادان و دانشجویان و دوره های آموزشی با توجه به نیازها مد نظر قرار گیرد.
رحیمی در پایان در مورد مؤثرترین برنامه های دفتر فرهنگ اسلامی واحد میانه اذعان کرد: از مؤثرترین برنامه های این دفتر برگزاری نشست های هفتگی دانشجویی با موضوعات نیازهای روز جوانان، اردوهای فرهنگی یک روزه، نشست وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری مراکز آموزش عالی شهرستان، مسابقه کتابخوانی با موضوع حماسه حسینی و قیام عاشورا، برگزاری مراسمات جشن اعیاد، نشست های سیاسی و بصیرت افزایی، مسابقات سراسری قرآن و عترت و غیره می باشد. 
 
1
1