- ارسال کننده: یاسرمحمدی تاریخ: ۹۳/۰۸/۱۵

کرمی: بازگشتم به تیم ملی را مدیون مقانلو هستم

کرمی: بازگشتم به تیم ملی را مدیون مقانلو هستم

 

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: بازگشت دوباره‌ام به تیم ملی تکواندو را مدیون بیژن مقانلو و کادر فنی تیم ملی هستم.

یوسف کرمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص مربیگری در تکواندو اظهار داشت: هر جا باشم خوشحال می‌شوم به تکواندو ایران کمک کنم. به هر حال فدراسیون تکواندو چندین سال روی من سرمایه‌گذاری کرده و با تجربه‌ای که بدست آورده‌ام  وظیفه دارم آن را به جوانان انتقال دهم و اگر مناسب باشم حتما از من استفاده می‌شود.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو با بیان اینکه هنوز پیشنهادی برای مربی‌گری ندارد، افزود: به موقعیت و شرایط بستگی دارد و باید پیشنهادات را برای همکاری دید اما بحث مربیگری و سرمربیگری دو امر متفاوت است. مقانلو مربی باشخصیت و قابل احترامی است و از او تشکر می‌کنم به من لطف دارد و از من به عنوان یک مربی یاد کرده است اما هر زمان که بخواهند من در خدمت دوستان هستم.

وی با اشاره به بازگشت به تیم ملی در زمان هدایت بیژن مقانلو یادآور شد: از مقانلو ممنونم که من را به تیم ملی بازگرداند و در چند وقت اخیر او به همراه سایر نفرات کادر فنی تیم ملی کمک زیادی به من کردند تا آماده شوم.

کرمی درباره بازی‌های آسیایی اینچئون تصریح کرد: به هر حال مسابقه برد و باخت دارد و نمی‌‌شود که همیشه یک ورزشکار برنده باشد و مدال بگیرد در مسابقات تکواندو و اینچئون شرایط طوری شد که آن طور که برنامه ریزی کرده بودیم به نتیجه نرسیدیم. حریف ازبکستانی‌ام قهرمان جهان و آسیا بود و اتفاقا در اینچئون هم طلا گرفت.

 کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو افزود: من همه تلاشم را کردم و بازی باخته را پنج بر چهار تغییر دادم. او امتیاز پنجم را به خاطر اخطار از من گرفت اما من خودم را به او رساندم اگر فرصت بیشتری داشتم، برنده بودم.
شاید با این حریف در فینال مسابقه می‌دادم و آن وقت شرایط متفاوت می‌شد و من در صورت باخت نقره می‌گرفتم صحبت همیشه در مورد باخت است.
این تکواندوکار سابق تیم ملی در خصوص عملکرد تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: اعتقاد داشتم می‌توانستیم 6مدال بگیریم من هم می‌توانستم عملکرد بهتر از این داشته باشم اما مسابقه شرایط متفاوتی دارد.

کرمی به کناره‌گیری‌اش از دنیای قهرمانی اشاره کرد و افزود: تصمیم من در این مورد منطق بود نه احساس. فرصتی برای جبران نداشتم چون در دوران جوانی قرار ندارم و باید به فکر خانواده‌ام باشم.15سال در ورزش‌های حرفه‌ای فعالیت داشتم و از سال 1997 در اردوهای تیم ملی و از سن نوجوانان حضور پیدا کرده‌ام.
قهرمان سابق تکواندو ایران و جهان در خصوص این که گفته می‌شود زمان خداحافظی او از تکواندو مناسب نیست، گفت: دوستان نظر خودشان  را می‌گویند و نظرشان قابل احترام است اما یک ورزشکار خودش از توانایی‌هایش با‌اطلاع است و زمان کناره‌گیری‌اش را می‌داند، من بعد از المپیک در جام جهانی 2012 اروپا بیشترین امتیاز را برای ایران گرفتم و کمترین امتیاز را از دست دادم. در قهرمان آسیا نقره گرفتم بعد از بازگشت به تیم ملی در تورنمنت هلند مدال برنز و در تورنمنت آلمان طلا گرفتم و در انتخابی‌ها برنده بودم و این طور نیست که بدون انتخابی برای تیم ملی گزینش شوم. اگر باخت من در فینال اتفاق افتاده بود، این حرف و حدیث ها در کار نبود.

1
1