- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۱۰/۲۵

سد شهریار طرح برتر بتنی کشور در سال ۹۰ شناخته شد

طرح سد و نیروگاه شهریار به عنوان طرح برتر بتنی سال ۹۰ کشور در رشته سد سازی شناخته شد .

به گزارش قافلان به نقل از روابط عمومی سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی،مهندس ارسلان هاشمی در همین خصوص گفت: طرح سد و نیروگاه شهریار در نهمین همایش بتن در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران که به مناسبت روز جهانی بتن برگزار شده بود به عنوان طرح برتر کشور سال ۹۰ انتخاب شد.

مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی افزود: در این همایش طرح های برتر بتنی سال در رشته های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و طرح سد و نیروگاه شهریار نیز در بخش سازه های هیدرولیکی به عنوان طرح برتر بتنی سال ۹۰ شناخته شد.

به گفته وی نوآوری در طراحی و ساخت، دقت در کنترل کیفی، تکنولوژی ساخت، روش های عمل آوری بتن مصرفی، مهارت و دقت و خلاقیت در اجرا معیارهای مدنظر قرار گرفته شده از سوی هیئت داوران در این انتخاب بودند.

مهندس هاشمی خاطر نشان کرد: طی این مراسم و با هدف تجلیل از عوامل دست اندر کار طرح لوح تقدیر بتن برتر تبریز ایران توسط هیئت داوران انجمن بتن ایران به شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی به عنوان کارفرما و شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس به عنوان مشاور طرح و مشارکت تابلیه – فراب به عنوان پیمانکار طرح و اجرا تقدیم شد.

گفتنی است، سد بتنی دو قوسی شهریار در ۳۹ کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه بر روی رودخانه قزل اوزن در ستان آذربایجان شرقی ساخته شده است.
طول تاج این سد ۲۰۷ متر و ارتفاع آن از پی ۱۳۵ متر و حجم مخزن آن ۷۰۰ میلیون متر مکعب است.

این سد با هدف تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان و ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و محیط زیست، کنترل سیلاب و ایجاد سیلابهای مصنوعی برای رسوب زدائی مخزن سفید رود و تولید ۱۶۸ گیگاوات ساعت انرژی پیک و ثانیه در سال طراحی و اجرا شده است.

منبع :

www.gaflannews.ir/city/509--n.html

1
1