- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۳/۰۸/۰۳

مهر ماه گذشت امّا موزه میانه متولد نشد!

موزه آثار باستانی و میراث فرهنگی میانه که قرار بود متولد مهرماه سال جاری باشد، بدنیا نیامد تا باز هم به وعده های سرخمن دامن بزند!

 

اندر احوالات موزه میانه:

26بهمن ماه92؛ دکتر حق پرست، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان: 28 اردیبهشت سال جاری موزه میانه همزمان با روز جهانی موزه افتتاح می شود.



26اردبیهشت ماه93؛ امام جمعه میانه: یکشنبه 28 اردیبهشت قول افتتاح موزه در شهرستان میانه داده شده و هیچ بهانه ای در این خصوص قابل قبول نیست، منتظر 28 اردیبهشت هستیم و خواسته مردم را از این تریبون اعلام نمودیم و اگر افتتاح نشود در خطبه های نماز جمعه هفته بعد مطالبات شما را خواستار خواهیم بود.



2خرداد ماه 93؛ امام جمعه میانه: مسئولین استان هیچ گونه همکاری در قضیه افتتاح موزه نداشتند/دلیل عمده ورود بنده به قضیه موزه این است که مسئولین حرف می زنند، تعهد داده و امضا می کنند ولی به گفته ها و امضاهای خودشان ارزشی قائل نیستند/افتتاح موزه را در مهلت 10 روزه با جدیت پیگیری کرده و تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال می کنیم.

.

.

.

اما این وعده وعیدها و پیگیری ها بجایی نرسید تا اینکه شهردار میانه 28 شهریور خبر از افتتاح موزه در مهرماه را داد:



28شهریور ماه93؛ خرده فروش، شهردار میانه: موزه آثار باستانی میانه مهرماه سال جاری برای افتتاح آماده خواهد بود.

خرده فروش همچنین با اشاره به موضوع طولانی شدن این امر و انتظارات به حق مردم میانه در خصوص افتتاح جایی برای نمایش آثار تاریخی متعلق به شهرستان در خود این شهر، اظهار داشت: "ما یک پوزش و عذرخواهی قلبی به مردم شریف و شهیدپرور شهرستان علی الخصوص فعالان و دوستداران میراث فرهنگی میانه در خصوص افتتاح موزه بدهکاریم، چونکه علی رغم تأمین برخی تجهیزات اساسی من جمله ویترین های آثار ارزشمند باستانی و تعبیه آنها در محل موزه، متأسفانه به دلیل وجود پاره ای از مشکلات و مسائل دیگر، تاکنون قادر به افتتاح این مکان نبودیم امّا بحمدالله دیگر انتظارها به سر آمده و طی ماه آتی انشاالله شهرداری میانه نخستین موزه شهرستان میانه را بعنوان مأمنی برای آثار بومی تاریخی و نمایش عمومی آنها در راستای شناساندن هرچه بیشتر قدمت و تمدن شهر تاریخی میانه به مردم شریف شهرستان و مسافران و میهمانان این شهر از سرتاسر کشور، آماده افتتاح خواهد کرد."



مهرماه هم گذشت ولی باز خبری از افتتاح موزه نشد... .

معلوم نیست کش و قوس موزه میانه تا کی ادامه خواهد داشت، ولی آنچه که از پیشینه ی تاریخی افتتاح این موزه بر می آید آن است که در این میان به قول آقایان فقط "مردم شریف و شهیدپرور شهرستان علی الخصوص فعالان و دوستداران میراث فرهنگی میانه" مورد بازی قرار گرفته اند!

جناب مدیر کل و آقای شهردار! اگر به گفته های خود اطمینان کافی ندارید و امکان نتیجه بخش بودن وعده هایتان در زمان تعیین شده برای خودتان هم امری گنگ به شمار می رود، پس سکوت بهتر است از به بازی گرفتن صبر و متانت مردم یک شهرستان.

1
1