- ارسال کننده: کامران قره داغی تاریخ: ۹۳/۰۸/۰۲

چهار محصول مرکز رشد واحد های فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی میانه در مرحله تجاری سازی

سلمانپور رییس واحد میانه در گفتگو با آنا:
محصول چهار شرکت مستقر در مرکز رشد واحدهای فن آوری این واحد دانشگاهی در مرحله تجاری سازی و فروش می باشد.
آنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی میانه گفت: در خصوص شرکت های فن آور و دانش بنیان و با توجه به وجود مرکز رشد واحدهای فن آوری و فعالیت های قابل توجه این مرکز، محصول چهار شرکت  مستقر در مرکز رشد در مرحله تجاری سازی و فروش می باشد.
دکتر علی سلمانپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به سیاست ها و بخشنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرایی شدن آن در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... عنوان کرد: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه مبنی بر تکریم و احترام متقابل، توسعه فعالیت های فرهنگی مبتنی بر اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی، گسترش فعالیت های ورزشی و ایجاد نشاط اجتماعی در محیط دانشگاه از اولویت کاری این مجموعه است.
وی خاطر نشان کرد: این واحد دانشگاهی نسبت به فعال سازی کمیته دانشجویی در زمینه های مختلف، برگزاری شورای فرهنگی و تصویب و اجرایی نمودن فعالیت های متنوع فرهنگی و از سویی دیگر برقراری ساعت فرهنگی در سیستم آموزشی اقدامات اساسی صورت گرفته است.
رییس واحد میانه در خصوص ایجاد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری های اقتصادی در راستای درامدزایی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان اظهار کرد: در خصوص شرکت های فن آور و دانش بنیان و با توجه به وجود مرکز رشد واحدهای فن آوری و فعالیت های قابل توجه این مرکز، محصول چهار شرکت از جمله دستگاه تعویض روغن الکترومکانیکی شرکت گوهر تراش گیتی، سیستم روشنایی با قابلیت تاشویی و آسانسوری شرکت الکترو صنعت صبا، تابلوهای ویترینی و تزئینی با آیینه های منشوری مربوط به شرکت توان سازان فجر و سیستم های ایمنی و امنیتی مبتنی بر پردازش تصویر شرکت بینا ماشین آسیا مستقر در مرکز رشد در مرحله تجاری سازی و فروش می باشد.
وی افزود: با توجه به بازاریابی و فروش این محصولات و طی انعقاد قرارداد با شرکت ها در صدی از سود فروش محصولات به حساب مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه واریز خواهد شد.
سلمانپور در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون طرحی در راستای تاسیس شرکت های اقتصادی دانش بنیان از سوی واحد میانه انجام گرفته تا به مرحله اجرا برسد به خبرنگار آنا بیان کرد: در خصوص سرمایه گذاری های اقتصادی در راستای در آمدزایی، این واحد دانشگاهی، 10 مورد طرح اقتصاد دانش بنیان مراحل اولیه اخذ مجوز را طی کرده و به ترتیب اولویت نسبت به اجرایی نمودن آنها اقدام خواهد شد.
این مسئول در ادامه به مهمترین طرح های در دست راه اندازی اشاره کرد و گفت: راه اندازی و احداث معدن و کارخانه گچ وابسته به این واحد دانشگاهی، ایجاد آزمایشگاه تخصصی مکانیک، خاک و بتن، احداث جایگاه سوخت پمپ بنزین و CNG، ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی (گیاهان دارویی و محصولات اورگانیک) و احداث گلخانه تجاری محصولات کشاورزی از جمله  طرح های مهم در دست اقدام و اخذ مجوز فعالیت جهت اجرایی اقتصاد دانش بنیان و درآمدزای دانشگاه آزاد اسلامی میانه می باشد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی میانه به تعداد ثبت نام دانشجویان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای نیمسال جدید 94-93 تعداد بیش از 700 نفر از دانشجویان جدیدالورد دختر و پسر در مقاطع مختلف با آزمون و بدون آزمون در این واحد دانشگاهی ثبت نام نمودند و در راستای بخشنامه جدید ریاست عالی دانشگاه مبنی بر جذب دانشجو یان عدم مراجعه و ترک تحصیل، کمیته ای در واحد تشکیل و نسبت به ثبت نام و جذب آنها اقداماتی انجام گرفت و در حال حاضر آمار کلی دانشجویان واحد میانه بالغ بر 3000 نفر می باشد.
وی برنامه و سیاست کلی واحد میانه را در نیمسال جدید، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و ادامه داد: برنامه، سیاست و هدف اصلی مجموعه دانشگاه ازاد اسلامی میانه برای سال تحصیلی جدید، توسعه و گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی، علوم پزشکی، ایجاد امکنات رفاهی و تسهیلات برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان می باشد. و همچنین تنوع بخشی به برنامه های فوق برنامه نیز از اولویت کاری ما خواهد بود.
دکتر علی سلمانپور تعامل با نهادها ارگان ها و سازمان ها را مفید و مثبت دانست و اظهار امیدواری کرد: یکی دیگر از برنامه های اساسی ما، تعامل با کلیه نهادها، ارگان ها و سازمان های استانی و شهرستانی در جهت بهرمندی از خرد جمعی و ارتباط و همکاری می باشد و ضمن عضویت در کمیسیون ها، نقش محوری در کارگروه تخصصی آموزش عالی شهرستان دارد.
رییس واحد میانه در پایان سخنان خود اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، استادان فرهیخته و نخبگانی با بصیرت بالایی وجود دارد که با عشق به خداوند، اقدام صحیح، احساس مسئولیت همه جانبه و برنامه ریزی مدون و منسجم و همچنین تبدیل عقب ماندگی ها به پیشرفت و توسعه پایدار، نقش سازنده و مؤثری در  رشد وتعالی دانشگاه خواهند داشت و به عنوان یک واحد دانشگاهی پژوهش محور، خلاق و پیشرو در سطوح ممتاز علمی، اقتصادی و فرهنگی در جهت توانمند سازی دانشگاهیان و نخبگان در سطح استان و حتی در کشور  خواهد بود.
 
1
1