- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۳/۰۷/۲۶

قابل توجه مسئولین محترم شرکت راه آهن !!!!!

با سلام خدمت دوستان و مخاطبین عزیز سایت میانالی .

فصل درس و دانشگاه شروع شد . و دانشجویان زیادی از خود میانه رهسپار شهرهایی از جمله تهران ، کرج ،قزوین ، زنجان ، تبریز و مراغه شده اند . و یکی از بهترین وسایل نقلیه جهت عزیمت این عزیزان هم به جهت راحتی و هم به جهت اطمینان و هم به جهت هزینه قطار هستش . 

اما دیگه قطارهای ما ، اون قطارهای چند سال پیش نیستن . چون رفته رفته کیفیت این قطارها با توجه به افزایش بی رویه نرخ بلیط پایین اومده .مثلا در فصل گرما سیستم سرمایش کار نمیکنه و در فصل سرما سیستم گرمایش . و وقتی هم به مسئولین قطار اطلاع میدی میگن : نمیدونم دستگاه فلانش هنوز آماده نیست . یا خرابه . یا تا زنجان تحمل کنید بعد زنجان هوا خوب میشه . یا به لحاظ ارایه خدمات بعضی وقتا اون یه بطری آبو میدن ولی بعضی وقتا هم بی تفاوت میگذرن . و یا بجای صبحانه میان یه بسته کوچیک که شامل یه کیک و آب میوه هستو به مسافران بعد از زنجان میدن . و متاسفانه جدیدا هم یه مشکل بزرگ پیدا شده و اون هم تاخیر در رسیدن به مقصده .

چند روز پیش تعداد از دوستان ما به همراه خانواده هاشون قصد زیارت امام رضا را میکنن . ولی چون بیلط قطار میانه مشهد نبود مجبور شدن شب از میانه  با قطار مراغه ، به تهران برن و از تهران هم به مشهد . تو بلیط ساعت حرکت را زده بودن 20.50 ولی قطار ساعت 22.10 اومد . از مهماندارهای قطار ساعت رسیدن به تهران را پرسیدم گفتن ساعت 4.5 صبح تهرانیم که قطار ساعت 7 صبح میرسه به تهران . و این بنده های خدا با استرس اینکه نکنه به قطار تهران مشهد نرسیم شبو سپری میکنن . ساعت حرکت قطار تهران مشهد هم 7.25 صبح بود که این قطار هم ساعت 8 حرکت کرده و ساعت 19.30 عصر به مشهد رسیده بود . که باید ساعت  17عصر  میرسید .

امروز هم یکی از دوستان بنده که تو مراغه دانشجو هستش صبح ساعت 6.5 به قطار مراغه  سوار میشه و قطار بجای اینکه در ساعت 9.5 برسه به مراغه ساعت 14 عصر میرسه به مقصد .

هدف من از نوشتن این مطلب بخاطر ایجاد دو سوال مبهم در ذهنمه . سوال اول  منم اینه که چرا و اصلا برای چی شرکت رجا و یا راه آهن هر ساله حداقل 2 بار قیمت بلیط هارو افزایش میدن . هدفشون چیه ؟ اگه هدفشون ارتقای راحتی و آسایشه باید بگم والله من یکی که هیچ راحتی نمیبینم . اگه هدفشون ارتقای خدماته ، خدماتشون هم تعریفی نداره و تاخیر قطار هم از یه طرف . راحتی و آسایش تو قطارهای قدیمی میانه بود . اون قطار اتوبوسی دو صندلی که واقعا راحت بود و اصلا هم تاخیر نداشت و پذیرایی مفصلی تو قطار میشد .

سوال دوم من اینه چرا تبعیض هست. شما یه نگاه به قطارهای تهران یا تبریز بندازید . قطارهای اونا کجا قطارهای ما کجا !

البته انتقاد من بکل مجموعه راه آهن و رجا نیست بلکه انتقاد بنده حقیر متوجه اون آقایون مسئول هستش که باید عدالت را رعایت کنن. افزایش قیمت باید با افزایش کیفیت باشه نه با کاهش کیفیت .

 

 

 

 

 

 

 

1
1