- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۳/۰۷/۲۵

مسابقه دومینو، قوت و ضعف هایش! + گزارشات تصویری

اولین دوره مسابقات دومینو در دانشگاه آزاد اسلامی میانه در حالی به کار خود پایان داد که با کم کاست های نسبتاً زیادی همراه بود.

اغلب مسابقاتی نظیر دومینو در مراکز استان ها برگزار می شود و کمتر در شهرستان ها به این گونه بازی های فکری و تمرکزی که باعث افزایش روحیه ی مشارکت بین اعضای گروه می شود، بها می دهند که خوشبختانه دانشگاه آزاد میانه برای اولین بار به همت انجمن های علمی، ادبی و هنری پیش قدم شد و این مسابقات را برگزار کرد.

جو سالن مسابقات طوری بود که هر کسی که وارد آن می شد در نگاه اول روحیه مشارکت بین اعضای گروه برایش جلب توجه می کرد، روحیه ی مشارکتی که کمتر در خارج از آن سالن و در جامعه به چشم می خورد.

از تقدیر و تشکرات که بگذریم می رسیم به ضعف های این مسابقه که برخی از آنها اساسی و برخی دیگر جزئی بودند که امیدوارم در دوره های بعد آنها برطرف شوند.

1- بیشتر از هر چیز عدم قرق بندی محدوده ی گروه ها، اعضای گروه ها را به دردسر انداخته بود، با کوچکترین اشتباه در این بازی حاصل زحمت بر باد می رود حال آنکه این اشتباه از سوی یک رهگذر اتفاق افتد! که با توجه به حساس بودن آن باید قرق بندی اصولی تری صورت می گرفت.

تصویری از مسابقه دومینو در همدان:

تصویری از مسابقه دومینو در میانه: 

2- این بازی در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار گردید، بهتر بود با توجه به برگزاری در دو سطح متفاوت، برای هر سطح برندگانی تعیین می شد تا باعث دلسردی دانش آموزانی که بیشترین سهم شرکت در مسابقه را داشتند، نشود.

3- زمان! زمانی که در قوانین مسابقه برای گروه ها ذکر شده بود 90 الی 120 دقیقه بود ولی بخاطر اجرای برنامه و حضور نمایندگان محترم این زمان برای برخی گروه ها به کمتر از 60 دقیقه هم رسید و به گروه هایی که برای بعد از برنامه مانده بودند به بیش از 120 دقیقه! با توجه به اینکه در قوانین نیز ذکر شده بود تعداد مهره ها و طرح های ارائه شده خود دارای امتیازاتی خواهند بود و این موارد هم هر دو با زمان ارتباط مستقیمی دارند. جالب تر اینکه رتبه های اول تا سوم بازی، زمان 120 دقیقه ای در اختیار داشتند!

4- نبود برخی از رنگ ها؛ عموماً در این نوع مسابقات یکی از طرح های پر طرفدار ساخت پرچم ایران با مهره های دومینو است ولی با توجه به نبود رنگ های نظیر قرمز و سیاه، گروه ها را با مشکلاتی مواجه ساخت بطوریکه برخی از آنها از خیر ساخت آن با رنگ های دیگر گذشتند و برخی دیگر مجبور به استفاده رنگ صورتی بجای قرمز شدند!

 

با توجه به اینکه این اولین دوره برگزاری مسابقات دومینو بود، برخی مشکلات فوق طبیعی هستند و رفته رفته در مسابقات بعدی رفع خواهند شد، هدف از این نقد هم شناسایی نقاط ضعف و اعلام آن به افرادی ذیربط جهت رفع آن می باشد.

در آخر باز هم از تلاش این عزیزان در برگزاری چنین مسابقه ای در میانه تشکر و قدر دانی می کنم.

 

برد یا باخت در بازی طبیعی است، ولی بردن یا باختن در یک رقابت عادلانه چیز دیگر است...!

 

 

مسابقه دومینو با حضور 40 تیم در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی برگزار شد و تیم های آیت ا... میانجی با 90، معراجی ها با 7/89، آریانا با 3/82 و هفته نامه قافلان با 79 امتیاز به ترتیب مقام های اول تا چهارم را از آن خود کردند و تندیس مسابقه، لوح تقدیر به همراه جوایز نقدی به تیم های برتر از سوی مسئولین دانشگاه اهداء گردید.
 
تیم آیت الله میانجی


 

تیم معراجی ها

 

تیم آریانا

 

تیم قافلان

 

گزارش ترکی پخش شده از شبکه سهند:

 

گزارش فارسی پخش شده از شبکه سهند:

1
1