- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۱۰/۲۱

خریداری دستگاههای سی آرم و سل کانتر برای اتاق عمل بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره)

به گزارش قافلان به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میانه:با پیگیرهای انجام گرفته از سوی مدیریت شبکه بهداشت و درمان میانه و بیمارستان جهت  تجهیز و ارتقای کمی و کیفی اعمال جراحی، دستگاه های سی آرم و سل کانتر و همچنین دستگاه های آتوآنالیزور ودیونالیزر و فوتومترخریداری و در اختیار واحدهای بیمارستانی قرارگرفت؛ ارزش دستگاههای خریداری شده بالغ بر 100 میلیون تومان می باشد.

دستگاه سی آرم: ایــن روش در درمـان بـیـمـاری تـصـلـب شـرایـیـن كاربرد بسیار گسترده ای دارد و در مقایسه با عمل جـراحی از مزایای متعدد از جمله درد بسیار كم، كاهش خطر مرگ و میر و اقتصادی بودن برخوردار است. این روش تصویربرداری برای بیماری های زیر كاربرد دارد: تـصـلـب شرائین، آنوریسم، صدمات عروقی‌، بررسی عروق كرونر، بررسی عروقی كه خـون رسـانـی بـه تـومـور را بـه عهده دارند و احیانا مسدود كردن این عروق به منظور از بین بردن تومور و بالاخره برای بررسی خونریزی های داخلی. بـر پـایـه ایـن اطـلاعات، جراح می تواند برخی از بیماری ها را بـدون نـیـاز بـه عـمـل جـراحـی بـاز، درمان كند و در صـورت نـیـاز بـه عـمـل جـراحـی باز، این اطلاعات جراح را در انجام سریع و دقیق این امر یاری رسانده و بهترین شرایط ایمنی را برای بیمار فراهم می كند.

سل کانتر - شمارنده سلولی: از اين دستگاه براي اندازه‌گيري پارامترهاي خوني به صورت كمي استفاده مي‌كنند. وظيفه اصلي اين دستگاه ها تهيه گزارش سريع و دقيق به روشي ساده از پارامترهاي اصلي خون است، به نحوي كه نمونه هاي غير طبيعي يا بلاست از نمونه هاي طبيعي تفكيك گرديده و جهت انجام بررسي هاي بيشتر آنها از روش هاي متداول ديگر كمك گرفته مي شود.

منبع :

www.gaflannews.ir/city/485--n.html

1
1