- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۰۷/۱۵

متن نطق میان دستور دکتر مددی - 93/07/15

بسمه تعالی

«رب اشرح لی صدری ویسرلی امری وحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی»

با درود بیکران بر خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) و عترت پاکش و با آرزوی سلامتی و تعجیل ظهور آقا امام زمان (عج)و با یاد امام راحل (ره ) و شهدا و ایثارگران و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت(مد ظله العالی) وظیفه خود می دانم از همراهی و همگامی مؤکلانم در دو و نیم سال خدمتگزاری در خانه ملت تشکر نمایم . مردمی که متحمل مشقات و سختی ها بوده و همه اینها را در راه اعتلای نظام و انقلاب به جان خریده و آماده هر نوع فداکاری و ایثارگری در راه انقلاب ، امام راحل و مقام معظم رهبری می باشند .

سیاست یک بام و دو هوای آمریکا نشان از عجز و ناتوانی حاکمان کاخ سفید و بیانگر بی تدبیری سران آمریکا در مواجهه با مسائل جهانی می باشد . مبارزه با گروه تکفیری و ضد اسلام داعش، نمونه ای از تلاش مُضحکانه و ظاهرنمایی آمریکاست تا بدینوسیله حضور خود را در منطقه تثبیت نماید . ضمن محکوم نمودن سیاست های آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش ، از دفاع مردم سوریه ، غزه و عراق حمایت نموده و هم چنین در اینجا لازم می دانم از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و تلاش جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت نموده و پیگیری و دفاع از حقوق ملت در تمامی امور را از ایشان خواستارم.
 اینک به مواردی از خواسته های حوزه انتخابیه ام اشاره می نمایم:

وزیر محترم کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

عدم تحقق خواسته های دیرینه مردم شریف ترکمانچای در خصوص شهرستان شدن(ارتقا از بخشداری به فرمانداری) از سیاست تدبیر و امید دولت بدور بوده هر چند که در دولت گذشته دستورهای مکرر در ارتباط با آن صادرشده بود اینک از وزیر محترم درخواست می نمایم با توجه به مهیا بودن شرایط لازم و زیر ساخت های موجود در خصوص ایجاد فرمانداری ترکمانچای و شهرداری صومعه علیا دستور لازم  را صادر فرمایند .

وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی

ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه در ارتباط با تکمیل و اتمام پروژه راه آهن میانه –تبریز و با توجه به بازدید مورخ 1393/02/25 و نظر به اهمیت اتمام سریع آن و طی مراحل فایناس برای اتمام کل کار درخواست میگردد در اسرع وقت نسبت به اخذ گواهی مسدود ارزی و اخذ مجوز شورای اقتصاد و مجوز ترک تشریفات مناقصه اقدام تا در مهلت باقیمانده از سال طرح فوق به بهره برداری برسد .

در حالیکه اکثر شهرهای کشور با اصلاح جاده ها به اتوبان وصل شده اند احداث چهاربانده میانه –سرچم مدتهاست که بدون فعالیت مانده و این امر موجب گلایه مندی شدید مردم حوزه انتخابیه ام شده است که انتظار می رود با شروع فعالیت پروژه ، امیدواری در مردم حاصل گردد .

وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر هاشمی

با تشکر از دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در اجرای برنامه تحول سلامت در کشور که باعث رضایت مندی مردم شده امید است با اجرای سایر برنامه ها تحول و دگرگونی در عرصه بهداشت و درمان بصورت کامل محقق و عملی گردد .

با توجه به بازدید جنابعالی از شهرستان میانه و تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و بازسازی بیمارستان امام خمینی (ره) و نظر به قول مساعدتان جهت تکمیل و هم چنین تامین اعتبار خرید و راه اندازی  M.I.Rو سی تی اسکن با مشارکت بخش خصوصی، سریعاً به تعهدات خود عمل نموده و مردم را از سرگردانی و صرف هزینه های گزاف خلاص کنید .

ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان و تامین و جایگزینی پزشک در مراکز بهداشتی ، درمانی و روستایی از دیگر خواسته های حوزه انتخابیه ام می باشد .

وزیر محترم نیرو جناب آقای مهندس چیت چیان

با وجود پتانسیل بالقوه و جاری شدن یک سوم آب های سطحی استان و داشتن 3 سد بزرگ  آماده بهره برداری در شهرستان میانه متاسفانه 40 هزار هکتار اراضی پایاب سدها در بهترین شرایط که می تواند زمینه اشتغال مناسبی باشد بدون برنامه ریزی رها شده ، در توسعه زیر ساخت های کشاورزی و وزارت نیرو برنامه ای نداشته و هم اینکه تعدادی از روستاهای نزدیک به مخزن سد و همچنین واقع در پایاب سد آیدوغموش مانند روستاهای قره طورق – دوزنان –کولا –زرده ملک –باشماق –دریندرق ، چای تالوار و سایر روستاهای همجوار در محدودیت برداشت قرار دارند ، اعمال مدیریت واحد در اجرای کانال و شبکه های پایاب سدها مورد درخواست می باشد .

سد شهریار که جهت تامین آب کشاورزی و صنعتی استان گیلان و رسوب گیری سد منجیل احداث شده ، خسارت عمده ای به بخش کشاورزی میانه وارد نموده و این در حالی است که طرح جایگزین به مقدار 12000 هکتار از سد شهریار علیرغم بازدید و تاکید شما انجام نشده و به تعهدات عمل نشده است ، سد گرمی چای که آب شرب میانه را تامین می نماید چند سالی است که فعالیت چشمگیری نداشته و مردم نجیب میانه با مصرف آب دارای سختی ، هزینه زیادی را می پردازند .

سرپرست محترم وزارت علوم،تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر نجفی

شهرستان میانه با وجود داشتن 10 هنرستان و فارغ التحصیل، سالانه دارای 300  نفر هنرجوی دختر و پسر می باشد.علیرغم پیگیری های مکرر در مورد حل مشکلات دانشکده فنی و حرفه ای پسران ،دانشکده فنی و حرفه ای دختران هنوز ایجاد نشده است.

لذا موافقت با ایجاد دانشکده فنی حرفه ای دختران مورد انتظار است .

وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی

با توجه به سند چشم انداز و رسیدن به شاخص های لازم در فضاهای آموزشی موضوع هوشمندسازی مدارس به خوبی در مدارس میانه اجرا نشده و این امر نگرانی هایی را در امر آموزشی بوجود آورده است.

رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی جناب آقای دکتر سلطانی فر

شهرستان میانه با قدمت تاریخی و با وجود آثار باستانی ثبت شده در خصوص حفظ و نگهداری از آنها آنچنان که می بایست اقدام نشده علیرغم اینکه دستور بازسازی پل 23 دهنه تاریخی میانه صادر شده متأسفانه تعمیرات آن شروع نشده است.

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جناب آقای دکتر طیب نیا

با اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی امیدواری در روند رو به رشد اقتصادی فراهم شده بود متأسفانه در واگذاری فولاد آذربایجان چوب حراج به بیت المال و سرمایه ملی زده شد و با تخلفات آشکار و نادیده گرفتن برخی شرایط ، وضعیت را از حالت قبلی به مراتب بدتر نموده بطوریکه تاکنون وضعیت 250 نفر نیروی جدیدالاستخدامی که تمامی مراحل استخدامی را طی نموده اند روشن نشده و در حال حاضر بجای حفظ نیروهای موجود زمزمه تعدیل نیرو به گوش میرسد که اگر چنین اتفاقی بیافتد باعث بروز مشکلات اجتماعی خواهد شد.با توجه به دستور توقف واگذاری از طرف جنابعالی  اقدام سریع و عاجل مورد درخواست می باشد.

وزیر محترم صنعت معدن و تجارت جناب آقای مهندس نعمت زاده

با توجه به نقش شهرکهای صنعتی در توسعه و رونق اقتصادی متاسفانه در شهرستان میانه عدم برنامه و بی انگیزگی مسئولان شهرکهای صنعتی موجب شده است که تمامی سرمایه گذاران با تخته نمودن و یا به اجاره دادن محل ها،تصویر نامناسبی را از شهرکهای صنعتی به نمایش بگذارند . لذا درخواست رسیدگی عاجل دارم .

وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای دکتر گودرزی

جناب آقای وزیر!!! در کجای این کشور پهناور دیده اید و یا سراغ دارید که اجرای یک طرح ورزشی نزدیک به دو دهه  طول بکشد. استادیوم ورزشی 5000 نفری میانه هنوز هم که هنوز است بعد از این همه سال افتتاح و به بهره برداری نرسیده است تعلل بیش از این جایز نیست.

تکمیل سالن ورزشهای باستانی و سایر طرحهای ورزشی شهرستان میانه مورد درخواست جدی می باشد.

 

                                                                                 والسلام و علیکم و رحمه اله و برکاته

                                                                              محمد علی مددی نماینده مردم شریف شهرستان میانه

1
2
1 2