- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۷/۱۴

خدایا اخر عاقبت ما رو ختم به خیر کن همین...!

به نام خدا

متاسفانه چندین سال است افرادی درمیانه با مطرح کردن خود در پی جذب افراد برای اطراف خود هستند یکی میگوید بعد از نماز شب فوج فوج ملائکه آمدند به سراغم یکی میگوید با شیطان کشتی گرفتم برنده شدم یکی از فلان شهر با طی الارض می آِِیدمیانه و میرود یکی سر قبر یکنفر تند تند میرود و میگوید ارتباط اینجا بهتر برقرار هست یکی خود را ولی خدا میداند یکی مثل نخود و کشمش به دور وبر خود ذکر میدهد یکی همه جا مطرح میکند در نماز شب به مقامات خاصی رسیدم واقعا دیگر بس نیست این اراجیف که به خورد مردم میدهید چرا عبادت خود را چماق میکنید و میزنید بر سر خلق الله برخی افراد بر اثر عبادت، دچار غرور کاذب می شوند.

طرف گمان می کند وقتی برای نماز شب بیدار می شود؛ لابد فرشته های آسمانی مامور بیدار کردنش شده اند تا برای نماز شب قامتش را راست کند!

 یا همیشه اول وقت در مسجد نماز جماعت میل میکند و از این دست کارهای راحت و .... خداوند توفیق چنین کارهایی رو فقط به او داده است!

اینگونه افراد کم کم چنان در عُجب شان غرق می شوند که در مواردی خاص ؛ با بیان اینکه انسانی هستند نمونه؛ که نماز شب شان ترک نمی شود؛ به دنبال دست و پا کردن وجهه ای برای خود هستند!

گذشته از اینکه با بیان این مورد؛ لحظاتی فرح بخش را برای شنوندگان ایجاد میکنند؛

از این نکته غافلند:

عزیز من! روایاتی را که مدام از آن ها یاد می کنی، یک بار دیگر مرور کن! گاه فرشته ای که بنی بشر را برای نماز شب بیدار می کند؛ کسی نیست جر شیطان!

میداند که با همین نماز شب ها دچار  عُجب می شوی!

و اینگونه تا قهقرا میروی و کار شیطان را هم راحت تر میکنی.

برای اطلاع آن دسته از عزیزان عُجب زده، باید اضافه کرد که

دقیقا شمر و ابن ملجم و عمرسعد و دار و دسته اش هم؛ به همین بیماری مبتلا بوده اند!

محض اطلاع!!!

یعنی همچین مؤمنانی داریم در پاره ای مواقع!

خدایا اخر عاقبت ما رو ختم به خیر کن همین...!

1
2
3
1 2 3