- ارسال کننده: تنهاترین سردار تاریخ: ۹۳/۰۷/۱۲

کاش عرفه بهتر برگزار میشد..اما

 

 

ضمن عرض تبریک عید سعید قربان و ارزوی قبولی راز و نیاز و دعاهای تمامی عزیزان نکاتی چند بشدت نیاز به تذکر داشت که آنها را میگوئیم

 

طبق رسم همه ساله دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در شهرستان میانه در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده اسماعیل برگزار شد.تا آنجایی که یادمان می آید و از همان کودکی که امروز خیلی  از آن میگذرد زمانی که میخواستیم کتاب مختص ادعیه ای پیدا کنیم تا دعای خاص آن روز را بخوانیم هرچه قدر تقلا میکردیم،نبود و اتفاقا بعد از 20 اندی امروز هم نبود. یعنی هرکس زودتر بیاید کتاب دعا را برمیدارد.برای مثال شب های قدر کتاب مختص دعای جوشن کبیر. دعای نماز عیدسعیدفطر و مثل امروز دعای عرفه.مخصوصا دعای عرفه که فقط در مفاتیح هستند و کتاب جداگانه ای هم اگر باشد کم است.حال سوال اینکه آیا تکرار هر ساله مراسمات خاصی که ذکر شد نیاز وجود کتب ادعیه را ملزوم نمیکند؟فکرنمیکنم نیاز به مصوبه ، جلسه یا شوری داشته باشد تهیه چندجلد کتب ادعیه.شاید این مسئله بسیار کوچک و بی اهمیت به حساب بیاید.اما زمانی که از دین گریزی سخن میگوئید حتما و بلاشک به جزئیات هم توجه کنید.مراسمات خاص در سال زیاد نیستند.در اینگونه مراسمات اکثر مردم شهر جهت راز و نیاز با خدای خود و  ائمه به درگاه حضرت حق و به بارگاههای امامزادگان معصوم پناه می آورند.مخصوصا جوانان.حال که مثل همیشه شاهد کمبود باشیم.شنیده ها حاکی است که بلندگوهای طرف بغل هم بعد از ساعاتی  وصل شد.چرا دوباره ناهماهنگی!!! نمیدانم تا کی توجیه!!!! این مسئله که دیگر موضوع بسته بودن کتابخانه در ماه مبارک رمضان سال پیش یا معضل فلان هیئت یا مسئله جاری تابستان امسال و کش و قوسهای آن نیست!!!!!!!!!!

براستی چه زمانی شاهد تصویب ساخت کفشداری امامزاده اسماعیل (ع) بعد از خیلی سال خواهیم بود؟!!!تاکی باید کفش به دست باید نماز ادا کنیم و مواظب باشیم که مبادا کفشمان گم نشود؟یا با خیال آسوده با خدای نجوا کنیم.

گره کور آزادشدن املاک اطراف امامزاده و توسعه آن هم بماند برای متخصصانش که کار ما نیست.

پرسشهای تکراری و همیشه بی جواب و اعلام کمبود 

سپاس که پاسخ میشنویم.

گام های لرزان پیرمردی که چندبار دست خالی از پیدا کردن ادعیه نا امید شد ،هم اکنون نیز آزارم میدهد ...

عکسهای لو رفته شهدا

عکسهای لو رفته شهدا

 

 

1
1