- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۳/۰۶/۲۹

عدم حمایت از اولین قایق بازیافتی در کشور تا مصادره آن توسط پایتخت نشینان!

قایق بازیافتی طرحی بود که می توانست نام میانه را در سطح کشور مطرح سازد ولی عدم حمایت ها از این ابتکار بومی و سازه ی آبی باعث شد تا پایتخت نشینان، "سوچی و سفیر" را به سود خود مصادره کنند!

کمتر کسی در میانه پیدا می شود که نام "حسین قره داغی" را نشنیده باشد، از رکورد زنی هایش که بگذریم طرح آخر او حسابی در نشریات محلی و پایگاه های اطلاع رسانی سر و صدا کرد. او توانست در مدت زمان کوتاه، دوچرخه آبی خود را همراه با یدک که بعدها نام آنها را "سفیر و سوچی" گذاشت- بسازد. 

خوانندگان وبلاگش وقتی پیگیر جریان و اخبار "سوچی و سفیر" بودند اغلب از عدم حمایت مسئولین شهرستان میانه از طرح آقای قره داغی می خواندند! و این سوال همیشه در ذهن خوانندگان و نظر دهندگان به مطالب بوجود می آمد که چرا نباید از چنین پتانسیلی در سطح شهرستان حمایت کرد و این حرکت زیست محیطی را به نام میانه زد؟

این سوالات همچنان ادامه داشت، تا اینکه حسین قره داغی برنامه ای که در ذهن خود داشت را پیاده کرد و در سد آیدوغموش میانه به مدت یک هفته سوچی و سفیر را به آب انداخت و تمام سد را بارها با اختراع دستی خود طی نمود و حتی در پایان رکورد زنی ، قریب به سی نفر را برای شکستن رکود آلمانی ها(که با سوار کردن هشت نفر بر روی سازه ی آبی رکورد دار بودند) سوار سوچی کرده و در حاشیه ی سد شروع به حرکت نمود که در حال حاضر ایشان بصورت غیر رسمی رکورد دار حرکت با بالاترین تعداد نفرات با سازه ی آبی خودساخته بر روی آب به شمار می رود که اگر نماینده ی گینس در ایران بود و این رکورد به شکل رسمی ثبت می شد شاید مابقی جریان اکنون به شکل دیگری رقم می خورد! اما در آخرین روزهای برنامه اش باز هم گله از مسئولین میانه داشت و می گفت: عازم پایتخت خواهم شد، قطعاً آنان به چنین طرح هایی بها می دهند!

و امّا چنین هم شد! پایتخت نشینان دست روی دست نگذاشتند تا چنین فرصتی از دست برود. سوچی و سفیر به عنوان اولین قایق بازیافتی کشور نام گرفت که در دریاچه المهدی(عج) پایتخت رونمایی می شود آن هم توسط شهرداری منطقه 9! شاید اگر مسئولین میانه هم دست روی دست نمی گذاشتند الآن تیتر خبرگزاری ها و روزنامه ها به جای اسم پایتخت نام میانه را در خود ثبت می کرد و افتخارش هم نصیب مسئولان میانه می شد تا تهرانی ها! ولی نوش دارو پس از مرگ سهراب چه سود؟

جدا از اینکه این طرح به اسم کدام شهر از کشور عزیزمان ثبت می شود، همین بس که اولین قایق بازیافتی را یک میانه ای ساخته است که امروز در کشور و شاید فردا در جهان، به عنوان رکورد دار این طرح شناخته می شود و خواهد شد.

اولین قایق بازیافتی در کشور

1
2
1 2