- ارسال کننده: نهال احمدی تاریخ: ۹۳/۰۶/۱۸

تغییر در مدیریت شهری؛ مطالبه ی مردم از شورا

 شاید مهمترین دلیلی که باعث شده اجرای پروژه ها و فعالیت های عمرانی در میانه روند کندی داشته و حتی در بعضی مواقع در فواصل زمان نامعینی بطور کامل متوقف شوند بی تفاوتی مردم است که پیگیر قضایا نیستند و مسئولان هم با علم به این موضوع با آرامش خاطر و بدون هیچ دغدغه ای  مشغول کارهای روزمره خود هستند  و نیازی نمی بینند که برای پیشرفت کار خودشان را به آب و آتش بزنند.
بدون شک اگر در دو دهه ی أخیر مردم و فعالان اجتماعی مسئولان را به چالش کشیده و آنها را وادار به پاسخگویی می کردند قطعاً با بسیاری از کمبودها و مشکلات فعلی مواجه نمی شدیم و اقلیت حاکم با سؤاستفاده از این موقعیت نمی توانست در شهر یکه تازی کرده و سرنوشت اکثریت خاموش جامعه را در جهت منافع سیاسی خود به بازی بگیرد.
آری نبود گروه های اجتماعی مستقل و فقدان ابزارهای رسانه ای و ارتباط جمعی در سالهای گذشته، این فرصت را به ریش سفیدان کم سواد و بی اطلاع و یا گاهاً سودجو و زیاد خواه می داد تا در ظاهر خود را نماینده اقشار مختلف مردم جا بزنند اما در باطن بجای پیگیری مشکلات شهرستان و مطالبات عمومی ،کارهای خودشان را پیش می بردند و در این بین آن چیزی که کمترین اهمیتی نداشت منافع مردم بود.     
اما امروز  بواسطه ی افزایش ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه های گروهی سطح آگاهی مردم بالا رفته و  جوانان امروز میانه دیگر دنباله رو  ریش سفیدان دیروز نیستند و در فعالیت های اجتماعی گوی سبقت را از بزرگان شهر ربوده اند و اجازه مسامحه و مصالحه بر روی منافع شهر ر ا به هیچ مسئول و یا ریش سفیدی نمی دهند.
 میانه امروز نیازمند یک مدیریت اصولی و کارآمد در عرصه مدیریت شهری است که بدور از حاشیه و جنجال های سیاسی بتواند با برنامه مدوّن از پیش تعیین شده ،کارهای زیربنایی در جهت توسعه همه جانبه شهر انجام دهد. با تغییری که در ریاست شورای شهر شکل گرفت و خانم شیخ الاسلامی به عنوان رئیس جدید شورای شهر انتخاب شد امید آن می رود که شاهد یک تغییر اساسی در رأس مدیریت شهری میانه باشیم و برای تحقق این امر فعالان اجتماعی و رسانه های مستقل نقش مهمی برعهده دارند تا مانع ادامه این روند بی برنامگی و آزمون و خطا در مدیریت شهری باشیم.
هرچند فقدان نهادهای مردم نهاد باعث شده تا مردم نقش محدودتری در فعالیت های اجتماعی در میانه داشته باشند اما همین رسانه های محلی نیز میتوانند تریبونی باشند تا مسئولان صدای مردم را بشنوند و در جهت مطالبات واقعی آنها حرکت کنند.

1
1