- ارسال کننده: کبیری علی تاریخ: ۹۳/۰۶/۱۷

وقتی که حمایت از اقشار آسیب پذیر هم بهانه ای برای تخریب می شود!

حمایت های حاج آقا مددی از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه پیش از آنکه یک نقطه قوت به حساب بیاید متأسفانه این روزها دستاویزی برای تخریب و هجمه به این نماینده دلسوز و مردمی شده است و برخی افراد وابسته به گروه های سیاسی رقیب برای اینکه اقدامات آقای مددی را کم رنگ جلوه داده و آن را زیر سئوال ببرند اعتراض می کنند که چرا این اقدامات همچون سایر فعالیت های دکتر مددی بطور شفاف اطلاع رسانی میشود در حالی که به زعم آنها باید این حمایت ها لزوماً پنهانی و در خفا صورت بگیرد برای روشن شدن ابعاد مختلف قضیه و اینکه این انتقادها تا چه اندازه صحیح می باشند یکی از مطالبی که در این راستا نوشته شده را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

 

(جاوید احمدزاده):  اخیراً حرکتی از سوی اقای مددی نماینده میانه در جهت ارتقاء سطح آموزش و بالا بردن میزان قبولی دانش آموزان میانه ای در کنکور سراسری کلاسهایی با هزینه شخصی این نماینده به مبلغ 40 میلیون تومان صورت گرفته است که در جای خود هم تقدیر دارد هم تامّل ...! چرا که بنده در مدت بیش از چهل سال سابقه خبرنگاری و روزنامه نگاری با چنین حرکتی مواجه نبودم. لذا به نظر بنده این عمل بی سابقه از نظر اطلاع رسانی در شهرمان نگاهها را به این سمت سوق میدهد که علت این حرکت چیست؟ و یا این سوال مطرح میشود چرا نماینده محترم قبل از اینکه انتخاب شود و سالها در میانه شاهد و ناظر عده ای از همشهریان محترم نیازمند و آبرومند بوده که نیازمند به کمک تحصیلی داشتند از این محبت محروم بودند؟ از طرف دیگر این کمک و این مبلغ خیلی مشکل گشا بوده که حتماً رسانه ای شده و از طریق این سایت به اطلاع مردم میرسید.

نویسنده این متن که مدعی است 40 سال سابقه خبرنگاری و روزنامه نگاری دارد  بماند که متن فوق آنقدر ضعیف نوشته شده که به یاداشت یک خبرنگار باسابقه شباهتی ندارد اما در هر حال این شهروند در یادداشت خود به جای توجه به فعل صورت گرفته که برگزاری کلاس های کنکور رایگان توسط دکتر مددی است و با هدف کمک به ارتقای سطح آموزش و حمایت از اقشار ضعیف جامعه انجام شده، اصل  موضوع را رها کرده و مفتّش گونه بدنبال علتی برای این حرکت خداپسندانه است و این سؤال را در ذهن مخاطب ایجاد میکند که چرا آقای مددی قبل از نمایندگی مجلس چنین کارهایی انجام نمیداد!!! اما تمام کسانی که آقای مددی را از نزدیک می شناسند نیک می دانند که حاج آقا مددی چه در سه دوره ای که در شورای شهر بودند و چه قبل از آن که هیچ مسئولیتی نداشتند با درآمد شخصی خود همیشه در کارهای خیر و کمک به محرومین جامعه پیش قدم بودند و شاید دلیل آنکه همواره اکثریت حامیان آقای مددی در ادوار گذشته اقشار ضعیف جامعه هستند خود نشان دهنده عمق رابطه حاج آقا مددی با محرومین و مستضعفین جامعه دارد که چون برخی ها خود را تافته جدا بافته ندانسته و حمایت های خود را از اقشار آسیب پذیر جامعه دریغ نکرده است.
اگر اکنون بخشی اندکی از این اقدامات حاج آقا مددی رسانه ای می شود به این دلیل است که ایشان امروز بجز شخصیت حقیقی خود دارای شخصیت حقوقی هم هستند و به عنوان نماینده مردم لازم است اقدامات ایشان رسانه ای شود و مردم از فعالیت های ریز و درشت وی مطلع گردند که این نه منت نهادن به مردم که بلکه به منزله ی ارزش گذاری بر آنهاست.
در ثانی برگزاری کلاسهای کنکور رایگان و یا سایر اقدامات حمایتی دکتر مددی جنبه عمومی دارد و همه افراد نیازمند می توانند از آن بهره ببرند پس چرا نباید چنین کارهایی اطلاع رسانی شود در حالی که به اذعان خود نویسنده این یادداشت اگر این کمک ها از طرف مسئول دیگری از جمله فرماندار انجام می شد باید اطلاع رسانی می شد اما حالا که از طرف دکتر مددی بوده باید بایکوت خبری شود تا رقبای بی حال سیاسی زحمت رقابت با ایشان را متحمل نشوند.

 

(جاوید احمدزاده):  راستی! اگر اینگونه باشد باید از تمامی مسئولان شهری به ویژه فرماندار محترم میانه که بنده نه ایشان را زیارت کرده ام و نه برخوردی داشته ام ولی با توجه به عملکردی که دارند واز طریق این سایت اطلاع رسانی میشود حرکت بسیار مثبت و مهمی را در جهت بالا بردن سطح آگاهی و رفع نیازمندیهای شهرمان تا انجایی که مقدور است برمیدارند، آیا تا به حال دیده شده که اعلام کنند فلان مبلغ به نیازمندان کمک کردیم؟ در صورتی که اگر چنین کاری را انجام میدادند چون از طرف دولت بوده اطلاع رسانی آن نه تنها بلا اشکال بوده بلکه قابل تقدیر هم هست. یا معتمدین و بازاریان شریف شهرمان کمکهایی را به خانواده های بی بضاعت میکنند آیا تا به حال در بوق و کرنا کرده اند؟ ولی اگر این نماینده محترم مبلغ فوق را از طریق دولت دریافت و در این  راه مصرف میکرد رسانه ای شدنش بسیار ضروری بود.

در پاراگراف فوق نویسنده ادعا میکند که فرماندار یا ارگان های دولتی و یا بازاریان و اصناف و... هرگز کمک های خود به نیازمندان را رسانه نکرده اند اما آیا واقعیت اینگونه است که ایشان فکر میکنند؟
همه ما شاهد گزارش اقدامات نهادهای دولتی در میانه همچون کمیته امداد و یا سایر نهاد ها مانند مؤسسات خیریه و پایگاههای بسیج در کمک به نیازمندان در قالب تهیه جهیزیه و اهدای ارزاق و ... هستیم که این کار نه تنها اشکالی ندارد بلکه رضایت عمومی را در پی دارد مهم آن است که افرادی که قرار است از این کمک ها بهره ببرند شناخته نشوند و کرامت آنها حفظ شود که اینگونه هم شده است و در گزارشات روابط عمومی دفتر آقای مددی هم این مسئله به خوبی رعایت شده است.

(جاوید احمدزاده):     در پایان لازم میدانم اشاره کنم مگر امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به بی بضاعت ها و مستمندان کمک نمیکردند ,مگر میفرمودند من کی هستم ,مگرکسانی که از طرف مقتدایمان مورد لطف و عنایت مادی و معنوی میشدند بعد از شهادت ان حضرت متوجه نشدند ان کسی که یاور انان بود مولایمان علی بود لذا باید به تبعیت از ان امام همام راه ان تاریخ ساز بزرگ را در پیش بگیریم و بدون منت تا انجا که در توان داریم یار ویاور مستضعفان باشیم.

و اما آقای احمد زاده عزیز در خاتمه من هم توصیه ای برادرانه به شما می کنم که اینگونه برای تخریب یک فرد از مولای متقیان؛علی(ع) مایه نگذارید چرا که ایشان همواره به قوانین و اصول اخلاقی پایبند بودند و حتی حاضر نبودند در برابر نیرنگ های معاویه نیز از مرزهای اخلاق و انسانیت تجاوز کنند.به همین دلیل در پاسخ به کسانی که معاویه را زیرک می دانستند،از این حقیقت پرده برداشته و فرمود:"به خدا سوگند،معاویه زیرکتر از من نیست،لیکن شیوه ی او پیمان شکنی و گنهکاری است.اگر پیمان شکنی ناخوشایند نمی نمود،زیرکتر از من کسی نبود،اما هر پیمان شکنی به گناه برانگیزاند و هر چه به گناه برانگیزاند دل را تاریک گرداند."
جناب احمد زاده هرگز آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید که در این معامله خسر الدنیا و الآخره خواهید بود.

1
2
1 2