- ارسال کننده: محمدحسین بهبودی تاریخ: ۹۳/۰۶/۱۷

مردم مظلوم میانه تا کی باید مظلوم بمانند؟

مردم مظلوم میانه تا کی باید مظلوم بمانند؟

آیا کسی هست این مظلومین را یاری دهد؟

بنام خدا :

رنجنامه میانه به جناب آقای مهندس سعیدی کیا 

ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

 

سلام علیکم :

احتراما" به استحضار می رساند عرصه املاک میانه در سال 1316بنام آقای محمدولی میرزا فرمانفرمائیان به ثبت رسیده است.

از آن تاریخ به بعد نامبرده عرصه را به متصرفین ،زارعین و صاحبان اعیانی خانه های مسکونی و مغازه داران با وجه بسیار ناچیز ی واگذار می کرده است.

بطوریکه اسناد و مدارک موجود در دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت اسنادو املاک میانه اظهرمن الشمس مؤیّد این مطلب است و مبالغی که از این بابت رد و بدل می شد قابل طرح و بحث نیز نمی باشد.

عرصه اراضی زراعی یک تا دو ریال و مناطق مسکونی و تجاری بین 20 تا 40 ریال مورد معامله قرار می گرفت و مشارالیه هرگز از دایره انصاف خارج نمی شد و به هر طریق حال مردم را رعایت می کرد که موجبات رضایت آنان را فراهم آورد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه مذکور مصادره و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت که درآن حکم خطاب به مسئولین امر رعایت حال و وضع مردم مورد تأکید قرار گرفته بود و توصیه شده بود که ضمن در نظر گرفتن استضعاف و محرومیت منطقه درآمدهای حاصله را نیز صرف محرومین نمایند.که خوشبختانه تا مدتهای مدید این امر عملی گردیدو مردم میانه از برکات اقدامات جمهوری اسلامی در این خصوص بهره مند می شدند.

در حوالی سال1370بنیاد مرکز با صدور دستورالعملی جدید نحوه واگذاری عرصه را منوط به ارزیابی و قیمت کارشناسی روز نمود به خیال آنکه ملک مصادره شده عرصتا" و اعیانا" متعلق به بنیاد باشد.

در صورتیکه چنین نبود و بنیاد فقط مالک عرصه به شمار می رفت که برابر نظر علمای بزرگوار شهر که امضاء و اظهارنظر آنها از اسناد ثبتی هم بسیار معتبرتر بود قیمت عرصه حتی کمتر از یک پنجم اولویت  و یا اعیانی ملک ارزش نداشت.که این موضوع در دست نوشته های حضرات آیت ا... احمدی میانجی ، میرزا ابومحمد حجتی، آیت ا... زنوزی، آیت ا... کتانی و ...کاملا" به چشم می خورد.

در اعتراض به این مسأله پیگیری های مداوم و مستمری ازطریق دادستانی محترم انقلاب اسلامی مرکزصورت دادیم و موضوع به استحضار مقام معظم رهبری رسید فرمولی نیز در نحوه واگذاری عرصه پیشنهاد گردید که مورد موافقت معظم له قرار گرفت و مردم به راحتی با مراجعه به بنیاد میانه نسبت به حل مشکل خود اقدام می کردند .

فرمول پیشنهادی به پیشگاه مقام معظم رهبری هم به این شرح بود :

عرصه املاک مسکونی برابر ارزش منطقه ای

عرصه اراضی زراعی سه برابر ارزش منطقه ای

عرصه مناطق تجاری پنج برابر ارزش منطقه ای

مع الاسف بیش از ده سال است که این امر جنبه عملی خود را از دست داده و فرمان مقام معظم رهبری که در جهت حمایت از ضعفا و محرومین و قشر آسیب پذیر می باشد نقض گردیده و موجب نارضایتی شده که با هیچ منطقی قابل توجیه نمی باشد.

علی ایحال با امعان نظر به سوابق درخشان و ارزنده حضرتعالی که در 36سال گذشته در منصب های مختلف و کلان کشور از خود به جا گذاشته اید و سوز دلی که نسبت به قشر آسیب پذیر در وجودتان نهفته است رجاء واثق داریم در حل این معضل اقدام عملی مبذول خواهید فرمود.

با آرزوی طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون حضرتعالی و خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران.  

1
2
3
1 2 3