- ارسال کننده: پیمان امینی تاریخ: ۹۳/۰۶/۱۵

یاد و خاطره شهدای مدرسه زینبیه شهر میانه در

 

 

برنامه «سی ماه» به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد.

به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمد رفعتی با اعلام این خبر گفت: این مستند نمایشی به زندگی 24 بانوی شهیده می پردازد که در 30 قسمت به صورت کاملاً نمایشی پخش می شود. دو سه نفر دانشجویی که به دنبال تحقیق خود هستند قصد دارند رمانی درخصوص زندگی بانوان شهیده انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورند. در این برنامه سعی شده از مراحل مقدماتی و اولیه این کار و مصاحبه با وابستگان آن بانوان شهیده، برنامه ای تهیه شود و برای مخاطبان به نمایش درآید.

تهیه کننده این برنامه خاطرنشان کرد: در برنامه شنبه 21 تیر به شهدای مدرسه زینبیه پرداخته خواهد شد. دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز 12 بهمن سال 1365 توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه 33 دانش‌آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند. هر سال به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهیدان دانش آموز، همایشی تحت عنوان «نیمکت های سوخته شهر میانه» برگزار می شود که در آن وزیر آموزش و پرورش با حضور در مراسم، یاد و خاطره آن شهدای بزرگوار را گرامی میدارد.

از همکارانی که با این برنامه همکاری دارند می توان به علی ابدالی (کارگردان) و مجید حبیبی و محمد رفعتی (تهیه کنندگان) اشاره کرد.

«سی ماه » کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست که هر روز ساعت 19:15 به روی آنتن شبکه می‌رود.

برای   اطلاعات   بیشتر از جمله عکس های    شهیده  های مظلوم وبیگناه  به این    آدرس زیر مرا جعه کنید

http://zeynabiye-miyana.blogfa.com/
 
انتهای پیام/ اس

1
1