- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۰/۱۰/۱۵

چرا جلسات ديدار مردمي سرپرست شهرداري ميانه مراجعه كننده ندارد؟

 

چرا جلسات ديدار مردمي سرپرست شهرداري ميانه مراجعه كننده ندارد؟


 

پس از گذشت 4 ماه از دوره سرپرستي جليل خرده فروش در شهرداري ميانه جلسات ديدار مردمي وي كه به صورت هفتگي از ساعت 14 الی 16 بعد از ظهر روزهاي دوشنبه برگزار مي گردد اين روزها ديگر مراجعه كننده اي ندارد.
به طور معمول بيش از 99 درصد مراجعين اين ديدارها شهرونداني هستند كه پس از پيگيري ها و دوندگي هاي زياد موفق به دريافت پاسخ مناسب و حل مشكلات خود نمي شوند و در نهايت چاره كار را در مواجهه حضوري با شخص مدير و بيان بلاواسطه مسائل و مشكلات خود مي دانند تا بلكه با بهره مندي از قدرت بلامنازع رئيس دستگاه پاسخ مطلوب خود را دريافت دارند.
حال اينكه چرا جلسه ديدارهاي چهره به چهره سرپرست شهرداري ميانه با ارباب رجوع ديگر مراجعه كننده اي ندارد خود جاي بسي تأمل و درنگ دارد.
كاركنان شهرداري ميانه تا همين چند ماه پيش و حتي در روزهاي اول شروع به كار سرپرستي جديد اين نهاد روزانه به طور معمول شاهد مراجعات دسته جمعي و پرتعداد اهالي محلات و اشخاص حقيقي و حقوقي با چهره هاي ناراضي و گاه حتي ناراحت و برافروخته بودند كه براي بيان درخواست ها و مطالبات خود در جلوي در شيشه اي دفتر شهردار جمع مي شدند و ساعت ها در پشت درهاي بسته اتاق منتظر ملاقات شخص شهردار مي ماندند و بعضي اوقات حتي داد ارباب رجوع هم در مي آمد و صداها بالا مي رفت و گره ها كورتر هم مي شد.
اما اكنون به لطف الهي و با جديت و پشتكاري كه در مدت چند ماه اخير در مجموعه شهرداري جريان پيدا كرده مشاهده چنان صحنه هايي در سالن هاي شهرداري كم كم به فراموشي سپرده مي شود به طوريكه با وجود اعلام عمومي و اطلاع رساني وسيع و دعوت از مردم براي حضور در ديدار چهره به چهره با سرپرست شهرداري و طرح مسائل و مشكلات خود در چند هفته اخير تعداد مراجعين اين جلسات به صفر رسيده است، تا جايي كه حتي احتمال تعطيلي آن نيز دور از ذهن به نظر نمي رسد.
با نگاهي گذرا بر شيوه پاسخگويي و عملكرد سرپرست شهرداري ميانه مي توان علت اين امر را به روشني دريافت. به طوريكه اكنون مراجعه معكوس و حضور ميداني سرپرست شهرداري در محلات و نقاط مشكل دار شهر و حل سريع و بي درنگ مسائل و مشكلات و ارائه به موقع خدمات عمراني و رفاهي بويژه در موضوعات روزمره و توجه لازم و اهتمام رضايتبخش به امور اساسي و زيربنايي فرصتي براي يأس و نااميدي و اعتراض و ناراحتي شهروندان باقي نگذاشته و نياز به مراجعه مكرر و ديدار مستقيم را به حداقل رسانده است.
امروزه بر خلاف گذشته نه تنها هيچ مراجعه كننده اي بدون پاسخ مطلوب و معقول و منطقي در سريع ترين زمان ممكن از شهرداري بيرون نمي آيد بلكه اين مسئولان شهرداري و بخصوص شخص آقاي خرده فروش هستند كه به محض دريافت يك تماس تلفني يا نامه كتبي يا مراجعه حضوري شهروند بلافاصله در محل حضور يافته و مورد را بررسي و زمينه انجام اقدامات لازم را فراهم مي آورند به طوريكه حتي در برخي موارد پيگيري از سوي كاركنان شهرداري و تماس تلفني يا حضور در محل براي رسيدگي به موضوعات مطرح شده از سوي شهروندان موجبات شگفتي و تعجب همشهريان را نيز فراهم مي آورد. درِ اتاق شهردار هم بي وقفه به روي مراجعين باز است و زمان متوسط انتظار براي ملاقات با سرپرست شهرداري به كمتر از 5 دقيقه كاهش يافته است.
البته اين بدان معني نيست كه همه مشكلات شهر حل شده و به مدينه فاضله دست پيدا كرده ايم، هنوز راه هاي نرفته بسياري در برآوردن انتظارات و مطالبات به حق و شايسته مردم شريف ميانه باقي است و مسئوليت بزرگ ساختن شهري در خور و شايسته اين مردم بزرگوار بر دوش مجموعه شهرداري سنگيني مي كند و اميد مي رود با برنامه ريزي در امور زيربنايي و لحاظ نمودن طرح ها و پروژه هاي اساسي و زيرساختي در بودجه سال آينده و تدوين چشم انداز توسعه شهر ميانه براي سال هاي آتي راه براي حل معضلات ريشه اي و لاينحل شهر نيز هموارتر گشته و شاهد برداشتن گام هاي بلندتري در عرصه توسعه و تجهيز امكانات زيستي و رفاهي و عمران و اباداني هر چه بيشتر شهر تاريخي و خوش نام ميانه در آينده نه چندان دوري باشيم.

 

منبع:  miyaneh.ir

 

 

 

1
1