- ارسال کننده: میلاد 9 تاریخ: ۹۳/۰۶/۱۲

تردد خودروهای ارس پلاک در سطح استان

gggggg

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، این نمایندگان با بازدید از کارخانه‌های فعال و در حال تکمیل در سایت‌های صنعتی این منطقه و پروژه های عمرانی، تجاری و گردشگری از نزدیک در جریان فعالیت های گسترده اقتصادی منطقه آزاد ارس قرار گرفتند.

غلامرضا تاجگردون،‌ رییس کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با مسئولان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا در ارس گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت لازم برای ایجاد شتاب در اقتصاد آذربایجان شرقی و نقش آفرینی در اقتصاد ملی را دارد.

تاجگردون با بیان اینکه ویژگی‌های خاص منطقه آزاد ارس این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز کرده است، گفت: از پروژه‌هایی که در توسعه اقتصاد استان و کشور موثر باشند حمایت خواهیم کرد.

محمد حسن نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا نیز در این جلسه، هدف از تاسیس منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس را ایجاد تحرک در تولید و صنعت شمال غرب کشور عنوان کرد و بیان داشت: ارس در مرحله جهش اقتصادی قرار دارد و نیازمند توجه ویژه برای توسعه زیرساخت ها و تحقق بیش از پیش استراتژی های تعیین شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست گفت: کمک مجلس در تحقق سریع پروژه های زیرساختی ارس از جمله جاده مرند-جلفا، فرودگاه ارس، افزایش سرعت راه آهن جلفا-تبریز، انتقال آب رودخانه ارس به دشت های کشاورزی و تامین آب شرب در سطح منطقه و استان ضروری بوده و تسهیل کننده سرمایه گذاری خواهد بود.

در این نشست محمدعلی مددی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای رقابت نیز خواستار تردد خودروهای پلاک ارس در سطح استان آذربایجان شرقی شد و گفت: با توجه به افزایش حضور سرمایه گذاران بومی استان در منطقه آزاد ارس، صدور مجوز تردد خودروهای پلاک ارس در سطح این استان امری ضروری در توسعه سرمایه گذاری می باشد.

ورزقان هم به ارس ملحق شود

بعد از درخواست مسؤلان استان اردبیل برای الحاق بخشی از این استان به منطقه آزاد ارس، الهوردی دهقان ، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، درخواست اتصال ورزقان و بهره مندی از مزیت های دوطرفه را پیشنهاد کرد.

دهقان در این نشست گفت: با توجه به وجود معدن مس سونگون در ورزقان، الحاق ورزقان به منطقه آزاد ارس تحول بزرگی در صنایع و معادن کشور ایجاد کرده و مزیت‌های اقتصادی دوسویه ارس و ورزقان افزایش می‌یابد.

1
1