- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۶/۰۹

دیدار آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی با مسوولان شهرستان : فرهنگ تنها در موی سر دختران خلاصه نشود

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامع تنها در موضوع حجاب خلاصه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی ظهر شنبه در دیدار با مسوولان شهرستان میانه با بیان اینکه در سال فرهنگ و اقتصاد، تمام ابعاد فرهنگ بایستی مورد نظر قرار گرفته و فرهنگ تنها در موی سر دختران و حجاب خلاصه نشود، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر موضوع فرهنگ و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامع  تنها در موضوع حجاب خلاصه شده و ابعاد دیگر فرهنگ همچون حقوق مردم لحاظ نشده است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همه ابعاد اجتماعی را در بر می گیرد، افزود: عفاف و حجاب تنها بخشی از موضوع فرهنگ جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است و این وظیفه ‌ای که به ما سپرده شده ابعاد بیشتری دارد و باید به همه جهات آن پرداخته شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در جامعه ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده است و  گناهکاران جامعه فقط بد حجابان آن نیستند که بعضی تنها به مساله بد حجابی ورود می کنند، این یکی از گناهان فردی و در مقایسه با دیگر گناهان در جایگاه  گناهان صغیره قرار دارد و از خیلی از گناهان دیگر کوچکتر است.

آیت الله هاشم زاده هریسی خاطرنشان کرد: گناهان کبیره و خلاف های فراوانی که در جامعه صورت می گیرد، باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر لحاظ شود و همچون بداخلاقی های سیاسی، غیبت، بهتان، دروغ، پمپاژ نفرت و خشونت، بازی با آبروی مردم، ناراضی تراشی، دشمن تراشی، غارت اموال مردم و مسایلی از این قبیل که با حقوق مردم و تضییع آن مرتبط است، بایستی بیشتر از موضوع حجاب توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر و مسوولین و متولیان فرهنگ جامعه مورد توجه قرار گیرد.

1
1