- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۶/۰۴

اختصاص 600 هزار یورو به راه آهن میانه - تبریز/ قطعه دهم صاحب پیمانکار شد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: 600 هزار یورو به صورت فاینانس به پروژه راه آهن میانه - تبریز اختصاص یافته است.  

محمدصادق پورمهدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: این خط که در 10 قطعه در حال اجراست قطعات یک تا هفت از میانه تا بستان آباد از پیشرفت 80 درصدی برخوردار بوده و تنها قطعه دهم از ائل گولی تا راه آهن تبریز بدون پیمانکار باقی مانده که این مشکل نیز رفع شده است.

وی افزود: برابر توافقاتی که با قطار شهری تبریز و راه آهن شده این خط در ایستگاه ائل گولی تبریز به خط قطار شهری تبریز نیز وصل خواهد شد و این امتیاز بزرگی برای این خط راه آهن است.

پورمهدی اضافه کرد: هم چنین از محل اعتبارت ملی نیز دو هزار میلیارد ریال به ساخت این خط اختصاص یافته و باید برای جذب مبلغ تخصیصی تلاش شود.

وی در خصوص قطار شهری تبریز خاطر نشان کرد: 960 میلیارد ریال به خط یک قطار شهری تبریز از سوی دولت اعتبار اختصاص یافته و به همین میزان نیز سهم شهرداری است که خوشبختانه تاکنون 40 درصد این اعتبار جذب شده است.

پورمهدی گفت: برای تکمیل خط یک متروی تبریز بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و باید این خط را تا پایان سال 95 به بهره برداری کامل برسانیم.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته شهرداری کمتر از سهم دولتی به این پروژه پول تزریق کرده و همین امر موجب طولانی شدن پروژه و بالا رفتن هزینه شده است اما خوشبختانه امسال شهرداری به موقع سهم خود را داده و حتی به دنبال تزریق منابع مالی دیگری به این طرح بزرگ است.

پورمهدی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که اجرای یکی از خطوط چهارگانه متروی تبریز را به یکی از شرکت های ترکیه ای واگذار و از ظرفیت های شرکت ها و بخش های خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

1
1