- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۶/۰۱

نماینده مردم میانه در مجلس: تمام واگذاریهای اصل 44 از فیلتر میگذرد

نماینده مردم میانه در مجلس:
تمام واگذاری‌های اصل 44 از فیلتر می‌گذرد

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام واگذاری‌های اصل 44 توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیسیون اقتصاد و صنعت بررسی می‌شود.

علی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به جلسه اخیر با وزیر اقتصاد اظهار کرد: در این جلسه بنا به پیشنهاد طیب‌نیا وزیر اقتصاد کارگروهی تشکیل شد تا تمام واگذاری‌هایی که براساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده است بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از واگذاری‌ها بدون دقت و در چارچوب قانونی صورت نگرفته است تعداد قابل توجهی از این واحدها با شکست، رکود و حتی بسته شدن مواجه شد‌ند.

مددی از فولاد آذربایجان به عنوان نمونه قابل لمس یاد کرد و گفت: این کارگروه در نخستین اقدام بررسی نحوه واگذاری فولاد آذربایجان و سپس سایر واحدهای واگذار شده را در برنامه کاری قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: علاوه بر 12 مورد تخلف در واگذاری فولاد آذربایجان این مورد نیز جای سؤال از سازمان خصوصی‌سازی را دارد که چرا پروژه‌ای نیمه تمام به نام فولاد آذربایجان یک شبه از طریق مزایده به تنها شرکت کننده در مزایده واگذار می‌شود در حالی که هفت مجموعه فولادسازی کشور به عنوان پروژه‌های تکمیل شده هنوز به بخش خصوصی واگذار نشده است.

وی تصریح کرد: بررسی مراحل واگذاری و وضعیت کنونی به تمام مجموعه‌های واگذار شده تسری خواهد یافت.

اخیراً وزیر اقتصاد دستور توقف واگذاری فولاد آذربایجان را به دلیل تخلفات صورت گرفته در واگذاری آن صادر کرده است.

1
1