- ارسال کننده: بی طرف تاریخ: ۹۳/۰۵/۲۶

از شهروند خبرنگاران مستقل تا خبرنگاران وابسته!

در سالهای گذشته با افزایش آمار استفاده از اینترنت در ایران، سایت ها و شبکه های اجتماعی رشد فزاینده ای در بین مردم داشته اند و همین مسئله باعث شده تا دیگر مردم اقبال کمتری از خود نسبت به نشریات مکتوب نشان بدهند و اخبار مورد علاقه خود را از طریق فضای مجازی دنبال بکنند. 
دسترسی آسان و کم هزینه، ارتباط دوسویه بین مخاطب با این رسانه ها و بروز رسانی لحظه به لحظه اخبار از جمله دلایلی است که رسانه های دیجیتال مورد توجه قرار گرفته اند. 
شهرستان میانه نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاید آمار استفاده از اینترنت و عضویت در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری در شهر میانه از میانگین آمار کشوری هم بیشتر میباشد و در حال حاضر میانه از نظر وجود سایت های خبری و دارا بودن شبکه اجتماعی بزرگ میانالی در استان حرف اول را می زند.
شهروندان میانه با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی از جمله شبکه اجتماعی میانالی و سایر سایت های خبری نقدها و پیشنهادات خود را از این طریق به گوش مسئولان رسانده و گاهاً نقاط ضعف و ایرادات موجود را برای اصلاح وضعیت به تصویر می کشند که این شهروندان فعال اجتماعی را اصطلاحاً شهروند خبرنگار 
می نامیم. 
شهروند خبرنگاران دلسوز و فعال اجتماعی که در وهله ی اول با هدف اطلاع رسانی آزاد، بدون در نظر گرفتن منافع خاصی وارد گود فضای رسانه ای شده اند که به چیزی جز منافع عموم مردم نمی اندیشند گاهاً با لغزش هایی همراه هستند که آن جذب به سمت یک مسئول،ارگان و یا جریان خاصی به خاطر تأمین منافع شخصی خود می باشد. 
اکنون دیگر از آن فضای نقد و نقادی که در سالهای گذشته بصورت بی طرفانه در جریان بود خبری نیست و بسیاری از شهروند خبرنگاران مستقل دیروز تبدیل به خبرنگاران وابسته امروز شده اند و وامدار خیلی ها هستند به همین دلیل است که انتقادهایشان هم در راستای تامین منافع یک مسئول،یک ارگان یا یک جریان خاص صورت می گیرد نه منافع عموم مردم! 

دیروز ریش سفیدان این شهر پای میز معامله بودند تا میانه را از مسیر اتوبان حذف کنند و امروز جوانان فعال اجتماعی به خاطر بدست آوردن عناوین و رسیدن به منافع شخصی از قضیه واگذاری فولاد از طریق مزایده چشم پوشی می کنند!!! 

روزخبرنگار را به خبرنگاران مستقل و غیر وابسته که به چیزی جز منافع مردم نمی اندیشند تبریک می گوییم. 

1
1