- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۵/۲۶

با بیش از 9 هزار بیسواد شهرستان میانه کمترین جذب بیسواد را در آذربایجانشرقی دارد

با بیش از 9 هزار بی‌سواد
شهرستان میانه کمترین جذب بی‌سواد را در آذربایجان‌شرقی دارد

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی از وجود 9 هزار و 856 بی‌سواد در شهرستان میانه خبر داد و گفت: میانه کمترین جذب بی‌سواد را در آذربایجان‌شرقی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، جمال پیری صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه و ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان میانه با بیان این‌که وضعیت کنونی بی‌سوادی و آمار ارائه شده در سال 1390 در استان مناسب نیست، اظهار کرد: با توجه به منابع محدود در سال‌های اخیر سعی داشتیم تا به روند کاهش آمار بی‌سوادی در استان شتاب بیشتری بدهیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه سایر ادارات از جمله آموزش و پرورش در ریشه‌کنی بی‌سوادی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ارائه شده از طرف استانداری آذربایجان‌شرقی دغدغه اصلی ما مبارزه و ریشه‌کنی بی‌سوادی به خصوص در شهرستان میانه است.

پیری با اشاره به این‌که شهرستان میانه در حال حاضر کمترین جذب بی‌سواد را در سطح استان دارد، افزود: با توجه به سرشماری سال 1390 در میانه 9 هزار و 856 نفر بی‌سواد در این شهرستان شناسایی شدند که از این تعداد 6 هزار و 199 نفر از جامعه زنان و 3 هزار و 666 نفر را مردان تشکیل داده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بیشترین آمار بی‌سوادی مربوط به شهر میانه و حومه آن است، اضافه کرد: باید برای جذب زنان بی‌سواد روستایی برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد که در این زمینه برنامه‌های اجرا شده در شهرستان‌های موفق استان الگو و راهکاری مناسب و عملی برای میانه خواهد بود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 620 نفر از اولیای دانش‌آموزان در شهرستان میانه بی‌سواد هستند از اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در بین گروه سنی هدف 49-10 با همکاری اداره آموزش و پرورش و شناسایی دانش‌آموزان رده سنی 20- 10 سال و تفکیک آنها به لحاظ هوش و استعداد ذهنی در پذیرش آموزش‌های بی‌سوادی با همکاری اداره بهزیستی خبر داد.

در این جلسه بر نقش سایر ادارات در بحث ریشه کنی بی‌سوادی و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم تاکید شد.

1
1