- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۵/۲۴

خطبه های نماز جمعه 24 مرداد93

امام جمعه میانه در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن، با تاکید بر اهمیت مرور خاطرات آزادگان برای جوانان، آزادگان را اسناد مظلومیت ایران اسلامی و شاهدان زنده و عینی جنگ تحمیلی خوانده و خواستار توجه و تلاش بیش از پیش متولیان برای نشر و انعکاس آثار ارزشمند دفاع مقدس بخصوص خاطرات آزادگان شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد1332 ، بازگشت مجدد شاه به کشور را خیانت آمریکا خوانده افزود: کودتای 28مرداد نمونه ای از این خیانت ها بود و با گذشت زمان این خیانت ها آشکار شد.

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه در هفته آتی با روز جهانی مسجد روبرو هستیم، اقدام غیرانسانی آتش سوزی مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده افزود: متاسفانه توجه به مساجد فقط در بعد ظاهری آن خلاصه شده، این درحالیست که باید مساجد از برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ارشادی رونق گرفته و حضور جوانان در مساجد پررنگ باشد.

حامدی گفت:باید جوانان را با مسجد آشتی دهیم و این انتظار را از هیئت امنای مساجد داریم و جزء وظایف آنهاست که جوانان را به مساجد جذب کنند و اگر مانع و مشکلی در این راه وجود دارد شناسایی و رفع کنند.

وی با اشاره به مناسبت پیش رو و شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)، بخاطر وجود حرم مطهر نوه آن حضرت، امامزاده اسماعیل (ع)، خواستار عزاداری باشکوهتر از سایر شهرها شده از برگزاری عزاداری خیابانی در این روز خبر داد.

امام جمعه میانه در ادامه جلسه هماهنگی روسای سه قوه را توفیقی برای خدمت رسانی بیشتر خوانده گفت: به دلیل وجود مشکلات داخلی و خارجی، فرصتی برای مسائل حاشیه ای نداریم و باید باید در این زمان جهادی حرکت کرد  و مردم از این حرکت رضایتمند خواهند بود.

حامدی با اشاره به دیدار مسئولین امور خارجه با رهبر معظم انقلاب، به نکات مهم این جلسه را بیان کرد.

وی دفاع قاطع، صریح و واقعی از مظلومین جهان مخصوصا مسلمانان مظلوم جهان، پایبندی به موازین شرعی در روابط دیپلماسی، نهراسیدن از قدرت ها و شجاعت در روابط را از نکات کلیدی این دیدار عنوان کرد.

امام جمعه میانه با اشاره به اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور، کسب رتبه های زیر هزار، زیر صد و تک رقمی 10 نفر از دانش آموزان میانه ای را افتخار بزرگی برای شهرستان خوانده، به آنها تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است در پایان خطبه های نماز جمعه از این دانش اموزان تجلیل شد.

1
1