- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۳/۰۵/۲۲

خرده فروش شهردار میانه؛ اجرای برنامه جامع تفکیک زباله از مبداء آرزوی هر شهری است

شهردار میانه: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در شهر میانه شاهد رفع معضل پسماند شهری و افزایش بهداشت محیط زیست خواهیم بود

همایش تفکیک زباله از مبدا به همت شرکت تنظیف گستر ایرانیان و با حضور معاون محیط زیست انسانی استان آذربایجان شرقی، معاون استاندار و فرماندار ویژه و همچنین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم و مسئولین در شهر میانه برگزار شد.

جلیل خرده فروش شهردار شهر میانه در همایش تفکیک زباله از مبدا و همزمان با شروع بکار شرکت خصوصی تنظیف گستر ایرانیان با بیان این که هم اکنون روزانه 120 تن زباله در شهر میانه تولید می شود، اظهار داشت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در این شهرستان، راهکاری موثر برای رفع معضل پسماند شهری و افزایش بهداشت محیط زیست این شهر است، و با عملی شدن آن ثروت بزرگی که تاکنون به هدر می رفته، در چرخه مالی شهرستان به کار خواهد افتاد.

خرده فروش با بیان این موضوع که میانه دومین شهر استان است که این طرح عظیم را به مرحله اجرا رسانده، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌ جبران‌ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه وارد کند، دفع غیربهداشتی زباله‌هاست و در سالهای اخیر اقداماتی اساسی بعنوان بنیاد کاری شهرداری میانه از جمله استقرار سطح های زباله و مکانیزه کردن جمع اوری زباله ها از سطح شهر و همچنین انتقال زباله خانه قدیمی میانه به جهت آزار و اذیت ساکنین مناطق پایین دستی شهر بخاطر دود ناشی از سوازندن زباله ها از جمله ی آنهاست. عملی کردن این برنامه قطع به یقین جزو آرزوی های هر شهری برای تکمیل مراحل پیشرفت و داشتن آینده ای پاک و تولید ثروت بواسطه طلای سیاه است.

وی همچنین با بیان این موضوع که انباشت و جمع آوری زباله دو سال گذشته بصورت سنتی در شهر میانه انجام می پذیرفت، اظهار تصریح کرد: رسیدگی به امور نظافت شهر و جمع آوری نخاله ها از وظایف شهرداری است که با توجه به لزوم مدیریت پسماند در محیط های شهری و روستایی و دفن بهداشتی آن برای حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان، با احداث و شروع بکار کارخانه بازیافت و تفکیک زباله شرکت تنظیف گستر ایرانیان در شهر میانه شاهد بهبود هرچه بیشتر این امر خواهیم بود.

اسماعیل حیدری آزاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این مراسم با بیان این موضوع که طرح تفکیک زباله از مبدأ و بهره مندی مردم میانه به دلیل دارا بودن تمدن و فرهنگ ریشه دارو همچنین بمنظور حفظ و حراست از محیط زیست خود یکی از طرح های الویت دار می باشد، گفت: زباله بعنوان طلای کثیف میتواند منبع درآمد و همچنین در سلامت و آلودگی آب های زیر زمینی تاثیر گذار باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح بازیافت پس مانده های شهری، خواستار آگاهی بخشی و فرهنگ سازی توسط شهرداری و شورای شهر و همچنین بخش خصوصی در این راستا شد.


عبدلی معاون محیط زیست انسانی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شهر میانه بخاطر حمایت مجدانه از اجرای طرح تفکیک پس ماند ها از مبدا با بیان این موضوع که منابع طبیعی در کره زمین رو به کاهش است، گفت: استفاده صحیح از زباله ها می تواند نقشی اساسی بویژه در اقتصاد داشته باشد.

وی از تک تک افراد جامعه خواست تا با مراقبت از محیط زیست گامی موثر در برگشت زباله ها به چرخه ی مصرف برداشته و با اهمیت دادن به جایگاه پس ماند در کشور، اجرای این طرح را نهادینه سازند.

نعمت زادهرئیس شورای اسلامی شهر میانه نیز در این همایش با بیان اینکه نخستین گام در راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان است، گفت: اشاعه‌ی فرهنگ جداسازی پسماندها در همه‌ی سطوح به‌ویژه مراکز آموزشی و مدارس با موفقیت انجام می پذیرد، و باید با تأمین زیرساخت‌های لازم، مشارکت عموم مردم را در اجرای این طرح جلب کنیم.

بهمن نعمت زاده افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی پسماند با هدف تغییر باورهای غلط و متداول در میان تمام اقشار مختلف مردم به نسبت خوبی انجام شده است و در صورت تأمین نکردن زیرساخت‌ها طرح با شکست مواجه می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمتکشان و فعالان محیط زیست، من جمله تعدادی از کارکنان شهرداری میانه با اهدای لوح یاد بود تجلیل بعمل آمد.

1
1