- ارسال کننده: سئویل آی تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۹

دو فرزند غیور آذربایجان ، ناجی جان ایرانیان

هوشنگ شهبازی میانه ای :

هوشنگ شهبازی

(زاده 13خرداد1335، میانه) خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) است که در سانحه هوایی ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، در پرواز شماره ۷۴۳ مسکو _تهران هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را بدون چرخ دماغه، در فرودگاه مهراباد به سلامت بر زمین نشاند.

پرواز شماره ۷۴۳ ایران‌ایر

 

روز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ طی پرواز شماره ۷۴۳ مسکو_تهران در خط هواپیمایی ایران ایر با هدایت کاپیتان هوشنگ شهبازی، در فاصله ۱۵ مایلی فرودگاه بین المللی امام خمینی، دچار نقص در باز شدن چرخ دماغه هواپیما شد. این پرواز در نهایت به سمت فرودگاه مهراباد تغییر مسیر داد و علیرغم کمبود امکانات مورد نیاز خلبان، با همکاری کادر پرواز و به واسطه مهارت و درایت خلبان شهبازی، بوئینگ ۷۲۷ چهل ساله، با ۹۷ مسافر و ۱۹ خدمه پرواز و بدون چرخ دماغه، به طرزی اعجاب آور در فرودگاه مهراباد به سلامت به زمین نشست.

 

صحنه فرود هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ ایران ایر بدون چرخ دماغه توسط کاپیتان هوشنگ شهبازی
 
منبع:fa.wikipedia.org/wiki/هوشنگ_شهبازی
 
 
 
 

ریزعلی خواجوی میانه ای:

ریزعلی خواجوی

 

أزبرعلی حاجوی مشهور به ریزعلی خواجوی و دهقان فداکار (زاده 1309 خورشیدی در میانه) فردی است که داستانش سالها است با عنوان «دهقان فداکار» در کتاب فارسی سوم دبستان مدارس ایران چاپ می‌شود.

 

خلاصه رویداد

او در سن سی‌ و دو سالگی شب هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد. در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد. این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود توانست باعث توقف قطار شود.

به گفته او پس از توقّف قطار مردم ناراضی از قطار پیاده شدند و او را کتک زدند. تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود ساخت. پس از آنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.

منبع:fa.wikipedia.org/wiki/ریزعلی_خواجوی

 

 

متاسفانه یک هواپیمای ایرانی در نزدیک فرودگاه مهراباد سقوط کرد و جان 39 از هموطنان ما را گرفت تسلیت باد

 

کاش خلبانش آقای شهبازی بود و بازهم مسافرها را نجات می داد

 

نمایی از شهرستان میانه:

شهر میانا

1
1