- ارسال کننده: سپه سالار تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۸

خانه ی فرهنگ و هنر ،هدیه ی دکتر مددی به جامعه ی هنری

 

بنام خدا..

اگر ادارات میانه را از نظر میزان بازدهی و خروجی بررسی کنیم به طور یقین تنها اداره ای که ناخواسته فقط شکل ظاهری خودرا حفظ کرده و فاقد هرگونه خلاقیت  می باشد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سالهای اخیر به جهت جو حاکم  بر این مجموعه هنرمندان زیادی را خانه نشین و اعتراضات زیادی را در سطح رسانه به خود اختصاص داد.

 با ادامه ی این روند و تنگ شدن عرصه در تمامی زمینه های هنری ،توانایی و استعدادهای تعدادکثیری از جوانان شهر به سوی تباهی رفت وبا انتقادهای ریز ودرشت وارجاع آن به مسئولین وبازتاب آن در روزنامه و سایت های محلی سرانجام بعد از یک ونیم دهه انتظار آرزوها به حقیقت پیوست و با تغییرات اساسی درآن امید بهبودی به جامعه ی مظلوم هنرمندان لبخند زد.

در همین حول و حوش،خبر خوشایند و مسرتی بخشی شوک عجیبی به جامعه ی هنری شهرستان میانه  وارد کرد ... ودر اوج ناباوری نماینده ی شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر مددی طی جلسه ی ویژه ای که با وزیر محترم ارشاد برگزار گردید، تمامی خواسته های هنرمندان میانه ای را به گوش ایشان رساندند و ضمن درخواست تغییرات اساسی درروند مدیریتی اداره ارشاد با اخذ مجوز احداث دفتر انجمن سینمای جوان و خانه ی فرهنگ و هنر برای کلیه فعالان فرهنگی اعم از شعرا و نویسندگان و موسیقی دانان و اهالی تئاتر و سینما بار دیگر توانایی خود را به اثبات رساندند و با این دستور مهم و ارزشمند جواب تمامی منتقدین خودرا که ایشان را فردی بی اعتنا به مسائل هنری و فرهنگی می دانستند را دادندوضمن تاکید برحمایت و علاقه به هنر و احیای فرهنگ و آگاهی ایشان از مشکلات و دغدغه های جامعه هنری  آرامش و امید را به آنان هدیه نمودند.

با این حرکت ارزنده به طور یقین آینده ی روشن و امیدوارکننده ای برای جامعه ی هنری و هنرمندان میانه ای  قابل پیش بینی ست، زیرا  بعد چندین سال بی مهری در حق این مجموعه با احداث خانه ی فرهنگ و هنر و به خصوص دفتر انجمن سینمای جوان تا حدودی از آلام درونی آنان کاسته خواهد شد.

زیرا انجمن فیلم سازی میانه طی سالهای اخیر با تمامی کمبود امکانات و قاعده های دست وپاگیرو با هزینه های شخصی ، توانست در سطح استان وکشور افتخارات زیادی را برای این شهر به ارمغان بیاورد و که نباید از بانیان و استادان این حوزه غافل شد که برای  احیای فرهنگ این منطقه از جان و دل مایه گذاشتند . 

حال با تغییر اوضاع و احوال و خدمت نوین نماینده ی محترم شهرستان میانه و همگام شدن با سال توسعه ی فرهنگی قطعا نیاز به همکاری و همدلی بیشتری در  جامعه ی هنری برای عملی شدن این پروژه ی عظیم احساس می شود و در کنار هم بودن هنرمندان و دوشادوش کار کردن انها برای افتتاح هر چه سریعتر این مکان فرهنگی گام اول و اصلی این دستاورد محسوب می شود که نباید به سادگی از آن گذشت .

واین فرصت ویژه ای برای اساتید و هنرجویان این مجموعه برای به اثبات رساندن پتانسیل هنری این منطقه محسوب می شود که امید است با وحدت و یکدلی و پرهیز ازاختلاف سلیقه در درون این مجموعه شاهد به ثمر نشستن زحمات چندین ساله ی آنان باشیم .

1
2
1 2