- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۷

تئاتر طنز خیابانی، فرصتی مغتنم برای لحظه ای شاد بودن

تئاتر طنز خیابانی، فرصتی مغتنم برای لحظه ای شاد بودن

 

 دیدن چهره های غمگین، افسرده، عصبانی و اخمو مربوط به امروز و دیروز نیست، که در مورد آن بگوییم و دنیای بدون غم، خشم و جنگ و سرشار از مهربانی و شادی، آرزویی است که ریشه در خلقت و نهاد آدمی دارد. آرزویی که مقدمه غلبه بر تمام ناکامی ها است. شادی، این معجزه درونی، گره گشای بسیاری از رنج ها است که امروزه برای ما مفهوم غریبی است.نشاط اجتماعی مقوله ای وابسته به شادی مردم بر افزایش سطح عمومی رضایت از زندگی تاثیر بسزایی دارد.هرچند با اجبار و اکراه نمی توان شاد بود و تظاهر کرد ، اما لحظه ای شاد بودن بدون بهانه و البته بدون هزینه می تواند باعث افزایش شادی عمومی در جامعه شود.این شادی زمانی پایدار است که بهانه های آن نیز مستمر بوده و ادامه داشته باشد!!!

چند روزی است که فضای شهر و حومه پارک انقلاب ، شنوای موسیقی اصیل آذری و هنرمندی هنرمندان طناز عرصه تئاتر می باشد و روح را جلا می دهد.اگرچه این اتفاقها به کرارات در سطح شهرهای کشور دیده می شود ، اما برگزاری آن برای اولین بار در میانه  و استقبال درخور توجه شهروندان نشان از مورد قبول واقع شدن این مهم می باشد.

در شهرهای بزرگ تر و البته در مراکز استانها ، شهرداری های هر شهر سازمانی به نام سازمان همیاری شهرداری ها دارند که از وظایف این سازمان می توان به برگزاری جشنواره های فرهنگی بومی و محلی ، همایش های شهروند مدار، امورات مرتبط فرهنگی ، حمایت از تیم های مختلف ورزشی با نام همیاری شهرداری ها و ...  می باشد.در شهرداری میانه، گروه فرهنگی هنری شهرداری بعنوان چندگروه ادغام شده وظیفه سنگین سازمان همیاری شهرداری را برعهده دارد که به تنهایی جوابگوی حجم عظیم وظایف سازمان همیاری ها نیست.همکاری قابل تقدیر این گروه با گروه هنری تئاتر خیابانی روشن کننده کورسوی امیدی از پیشرفت نه چندان رضایت بخش فرهنگ و هنر  بوده و شاید این رویداد دلیلی برای ایده تاسیس آینده سازمان همیاری های شهرداری میانه باشد.

شادمانی و خوش‌حالی از عطایای الهی، در قرآن به عنوان فضیلت اخلاقی از آن یاد شده و بیانگر داشتن مردمی با سلامت روان می باشد. امروزه جواب سلام نشنیدن یا از کوره در رفتنهای بی مورد را  می توان دلایل دارا بودن مشکلات عدیده روحی و روانی اشخاص برشمرد. خنده های از ته دل کودک و بزرگ روزهای گذشته نه تنها بسترساز افزایش مودت و مهربانی در سرتاسر سطح جامعه می تواند باشد، بلکه باعث افزایش اعتماد بین افراد و کم رنگ شدن فضای تنش سنگین سایه افکنده بر  شهر و  نوید بخش این باشد که در صورت وجود فرصتهایی برای فارغ بودن از غم و غصه برای لحظاتی، جامعه شاد و با نشاط اجتماعی بالا دست یافتنی است.

در پایان تقدیر و تشکر از سوی مسئولان  از آقای عزتی و گروه هنری ایشان بخاطر تلاش برای نشاندن گل خنده بر لبان مردم میانه شایسته است.

دوستان خدا قوت

1
1