- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۶

حواشی کنکور شهر ما

سلام .

خب با عنایت خداوند متعال نتایج کنکور سراسری امسال هم اعلام شد و شهر میانه بازده بی سابقه ای از خود نشان داد.

نفر دارای رتبه زیر 10 حدود 7 نفر دارای رتبه زیر 100 و حدود 20 نفر دارای رتبه زیر 1000 . آماری بسیار عالی در تاریخ کنکور شهرستان میانه که باعث شور و نشاط بی سابقه ای در شهر ما شده.

بهترین رتبه متعلق است به دانش آموز علیرضا رضایی دانش آموز دبیرستان علامه امینی که با رتبه 9 کشوری بهترین نتیجه کنکور در طول تاریخ شهرستان میانه و دومین رتبه در استان را برای آزمون امسال به خود اختصاص داده است .

این دانش آموزسالهای دوم و سوم متوسطه را در رشته ریاضی تحصیل کرده و جزو نفرات برتر شهرستان در المپیاد های ریاضی،کامپیوتر و شیمی بوده است ولی سال پیش دانشگاهی را با تغییر رشته در رشته تجربی تحصیل نموده و با این وجود باز هم رتبه 9 کشوری را کسب کرده است که واقعا جای تقدیر دارد ..

اما چند حاشیه کنکور :

1- آقای رضائی واقعا شایسته تقدیر هستند و هیچ شکی در ان وجود ندارد اما احساس میشود رتبه ایشان باعث شده در شهر رتبه های عالی دیگری که کم سابقه بوده اند همانند 18 ، 36 و 52 کشوری که واقعا زحمت زیادی را طلب مینماید به چشم نیامده و زحمات این عزیزان بدون تقدیر بماند (یادمان باشد پارسال رتبه 102 کشوری یکی از دانش آموازن که بهترین رتبه بود در شهر غوغا کرد).. حتی جناب آقای حیدری آزاد نیز در سخنرانی خویش در مراسم تقر از آقای رضائی به این نکته که رتبه های زیر 1000 عالی هستند اشاره نمودند.ضمن تشکر از واقع بینی ایشان خواهشمندیم مسولین و مردم شهرستان عنایت بیشتری نسبت به دیگر ستارگان شهر داشته باشند.

2-شنیدیم نماینده محترم شهرستان جناب آقای دکتر مددی قول سفر زیارتی به خود و خانواده جناب آقای علیرضا رضائی داده اند . امید واریم این قول جامه عمل به خود بپوشد و همانند قول سال قبل جناب دکتر مددی به رتبه های زیر 1000 که قول سفر به مشهد با خانواده را داده بودند صرفا در جمع گفته نشود که پس از تشویق و دست زدن حاضرین آنرا به فراموشی بسپارند.

3-با اینکه نتایج کنکور امسال شهرستان واقعا بی سابقه بوده و شور و شوق خوبی را برای کنکوری های سال بعد در شهر ایجاد نموده است اما باید توجه داشته باشیم که این فضا خدای نکرده با افزایش بی حساب انتظار و فشار خانواده ها،معلمین،مدیران و مردم شهر نگردد زیرا نه تنها تاثیر مثبت نخواهد داشت بلکه باعث افزایش بیش از حد استرس در دانش آموزان شده آنان را از درس خواندن باز میدارد.(کما اینکه هم اکنون شاهد پیدایش قرص های ضد استرس در بین دانش آموزان میباشیم..خداکند منجر به تاسیس کمپ ترک اعتیاد برای کنکوری ها بعد از کنکور نگردد)

حواشی دیگر نیز در این زمینه موجود بود که انشاالله در صورت جدی شدن به تدریج منتشر خواهد گشت .

1
1