- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۵

صحبتهای حیدری آزاد و مددی در جلسه بررسی و حل مشکل آب شرب شهرستان میانه

اسماعیل حیدری‌آزاد در جلسه بررسی و حل مشکل آب شرب این شهرستان با اشاره به مشکل کمبود آب در میانه، با انتقاد از عدم نظارت کافی بر حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده غیراصولی از آنها که موجب بروز مشکلاتی در خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف به مردم شده است، خواستار برخورد با متخلفان و پلمپ چاه‌های بدون مجوز و غیراصولی شد.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به مصارف کشاورزی و صنعتی غیرمجاز توسط برخی از اهالی روستا از آمادگی خود و نمایندگان این شهرستان به منظور رفع مشکلات آب شرب روستایی و شهری میانه خبر داد.

حیدری‌آزاد ابراز امیدواری کرد؛ همکاری مردم و مسئولان باعث عبور از بحران کم‌آبی شود و در آینده مشکلی در بحث آبرسانی به روستاها و مردم شهر میانه نداشته باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با اشاره به لزوم تسریع در روند اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به خصوص در زمینه آبرسانی به روستاها و احداث نیروگاه برق، حضور خیران و بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری برای اتمام آنها و آمادگی دستگاه‌های این شهرستان را برای حمایت از بخش خصوصی و خیران اعلام کرد.

**************

 

محمدعلی مددی در جلسه بررسی و حل مشکل آب شرب شهرستان میانه با بیان اینکه باید وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه آب شرب روستایی و شهری را افزایش داد، اظهار کرد: پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد شهرستان باعث شده است تا مردم این منطقه از داشتن حق طبیعی در بهره‌مندی از آب شرب سالم بی‌بهره باشند.

وی رفع مشکل آب شرب و افزایش کمی و کیفی آن را اساسی‌ترین محور برنامه‌هایش خواند و افزود: جلسات متعددی در خصوص مشکلات آب شرب این شهرستان از جمله لوله‌گذاری، انتقال آب از سد گرمی چای و و رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شده است.

این نماینده مجلس هزینه تکمیل پروژه انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای را 50 میلیارد تومان عنوان کرد که دولت با تضمین آن و تامین این هزینه از طریق فاینانس و واگذاری آن به بخش خصوصی انتظار چند ساله مردم میانه برای بهبود کیفیت آب شرب را پایان خواهد داد.

نماینده مردم میانه در مجلس بهره‌مندی 70 روستا از آب شرب این سد و بهره‌مندی 22 روستا در تامین آب کشاورزی را از دیگر مزایای اتمام این پروژه عنوان کرد.

مددی ادامه پروژه قوشابلاغ  و تامین آب شرب سالم روستاهای اوش تپه، آونلیق و تجهیز مجتمع روستای کرامه را مستلزم انجام مطالعات کارشناسی دانست و از اجرای این طرح‌ها از محل سرمایه متمرکز ملی خبر داد.

وی از تامین لوله‌های لازم به ارزش 70 میلیارد ریال به منظور انتقال آب شرب میانه به شهر جدید آچاچی خبر داد.

1
1