- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۵

سارق حرفهای طلا و گوشی موبایل در دام پلیس

سارق حرفه‌ای طلا و گوشی موبایل در دام پلیس

فرمانده انتظامی میانه از دستگیری سارق حرفه‌ای طلا و گوشی موبایل در این شهرستان خبر داد.

محمد خشتگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت طلا و گوشی موبایل در جلوی بازار، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: متهم به هویت (ع-ج) با همکاری (س-م) به بهانه خرید طلا به مالباخته مراجعه و در یک فرصت مناسب طلاهای وی را به همراه گوشی‌اش سرقت کرده و از محل متواری می‌شود که به علت عدم آشنایی مالباخته به محل، تعقیب و دستگیری آنان امکان‌پذیر نمی‌شود.

این مقام انتظامی افزود: به دنبال این موضوع و هنگام گشت‌زنی ماموران که در جستجوی سارقان در محل ترمینال قدیم بودند به (ع-ج) مظنون شدند لذا هنگام بازرسی بدنی، طلای مسروقه کشف و متهم به کلانتری 11 انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در ادامه همدست وی به هویت (س-م) نیز دستگیر می‌شود.

خشتگر گفت: سرقت در هر سطح آن و با هر شیوه یکی از آزاردهنده‌ترین موضوعات برای شهروندان است که همواره شکایات فراوانی از این دست در مراکز پلیس آگاهی وجود دارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خدمتگزاران پلیس آگاهی در این راستا با انجام اقدامات گسترده و برنامه‌ریزی دقیق به موفقیت‌های فراوانی دست یافتند و کاهش آمار سرقت مؤید این نکته است اما هنوز تا رسیدن به هدف نهایی چند گام فاصله وجود دارد که یکی از اساسی‌ترین آنها مشکل خریداران اموال مسروقه و یا به اصطلاح عموم، مالخران است که نقش آنها در توزیع اموال مسروقه و ادامه چرخه سرقت کم نیست.

وی با بیان اینکه مالخران به دو دسته حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شوند، ادامه داد: مالخران حرفه‌ای افرادی هستند که با علم و اطلاع از مسروقه بودن اموال، اقدام به خرید آنها کرده و بعضاً دارای سابقه هستند و بین سارقان شناخته شده‌اند، گاهی اوقات نیز از سارقان حمایت می‌کنند اما مالخران غیرحرفه‌ای به افرادی اطلاق می‌شود که بدون اطلاع از تاریخچه اجناس اقدام به خرید آن می‌کنند.

خشتگر افزود: در هر حال پلیس با شدت و قوت با مالخران برخورد کرده و اجازه خرید و فروش اموال مردم را به آنان نخواهد داد.

این مقام انتظامی از مردم خواست از اطمینان بی‌جا به افراد ناشناس و سپردن اموال به خصوص اموال قیمتی به آنها اجتناب کرده و هرگونه مورد مشکوک را توسط تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.

1
1