- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۵

با تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی انتقال آب از گرمی چای

با تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی انتقال‌ آب از گرمی چای
دولت به انتظار چند ساله مردم میانه برای بهبود کیفیت آب شرب پایان دهد

نماینده مردم میانه در مجلس هزینه تکمیل پروژه انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای را 50 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت با تامین این هزینه از طریق فاینانس به انتظار چند ساله مردم میانه برای بهبود کیفیت آب شرب پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، محمدعلی مددی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی و حل مشکل آب شرب شهرستان میانه با بیان اینکه باید وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه آب شرب روستایی و شهری را افزایش داد، اظهار کرد: پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد شهرستان باعث شده است تا مردم این منطقه از داشتن حق طبیعی در بهره‌مندی از آب شرب سالم بی‌بهره باشند.

وی رفع مشکل آب شرب و افزایش کمی و کیفی آن را اساسی‌ترین محور برنامه‌هایش خواند و افزود: جلسات متعددی در خصوص مشکلات آب شرب این شهرستان از جمله لوله‌گذاری، انتقال آب از سد گرمی چای و و رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شده است.

این نماینده مجلس هزینه تکمیل پروژه انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای را 50 میلیارد تومان عنوان کرد که دولت با تضمین آن و تامین این هزینه از طریق فاینانس و واگذاری آن به بخش خصوصی انتظار چند ساله مردم میانه برای بهبود کیفیت آب شرب را پایان خواهد داد.

نماینده مردم میانه در مجلس بهره‌مندی 70 روستا از آب شرب این سد و بهره‌مندی 22 روستا در تامین آب کشاورزی را از دیگر مزایای اتمام این پروژه عنوان کرد.

مددی ادامه پروژه قوشابلاغ  و تامین آب شرب سالم روستاهای اوش تپه، آونلیق و تجهیز مجتمع روستای کرامه را مستلزم انجام مطالعات کارشناسی دانست و از اجرای این طرح‌ها از محل سرمایه متمرکز ملی خبر داد.

وی از تامین لوله‌های لازم به ارزش 70 میلیارد ریال به منظور انتقال آب شرب میانه به شهر جدید آچاچی خبر داد.

1
1