- ارسال کننده: ذره بین شهر تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۲

نقدی بر خبراحداث کارخانه پتروشیمی درمیانه

از طریق روابط عمومی دفتر آقای حسینی مطلع شدیم ایشان با وزیر نفت دیدار کرده اند و طبق اسنادی که ارائه داده اند آقای وزیر موافقت خود را با این طرح اعلام کرده اند.

از زاویه های مختلفی میتوان به نقد و بررسی این مسئله پرداخت:

1. از دیدگاه سنجش عملکرد برای نماینده میانه یک امتیاز بزرگ محسوب میشود.به نظر میرسد آقای حسینی بزرگترین معضل میانه یعنی بیکاری را به خوبی شناسایی کرده و برای حل این معضل برنامه ریزی کرده است.اتفاقی که اگر در سالهای نه چندان دور روی میداد بی تردید وضعیت اشتغال میانه این نبود.بپذیریم که متاسفانه دغدغه اصلی نمایندگان میانه حل معضل بیکاری نبوده است .این را زمان ثابت کرده.

از این حیث دومین کار بزرگ را باید در کارنامه دوره نهم آقای حسینی بگنجانیم که بعد از فرمانداری ویژه اتفاق افتاده است.

2. جایگاه و سهم دیگر نماینده میانه آقای محمدعلی مددی در این کار بزرگ چیست؟ نماینده ای که در زمان تبلیغات انتخاباتی خود حل معضل بیکاری را بزرگترین هدفش معرفی میکرد.ایشان چقدر در مقدمات ورود این صنعت عظیم به میانه نقش ایفا میکنند؟ اوضاع نشان میدهد که احتمالا در حد یک شهروند عادی با آن برخورد می کنند.پیش بینی میشود که آقای مددی حتی از این مساله بی خبر باشند.

انتطارمان به عنوان یک میانه ای هم گامی و همکاری ایشان با آقای حسینی است و البته انتظار داریم آقای مددی هم برای اشتغال میانه به سراغ یکی از وزرا بروند و امتیازی برابر و حتی بهتر اخذ نمایند.مثلا کارخانه تولید سیمان و یا تولیدی های دیگر

3.مسئولان استان با این قضیه چگونه برخورد خواهند کرد؟آیامسئولان تبریز برای هدایت این کارخانه به شهرشان سر راه آقای حسینی مانع ایجاد میکنند؟ مراغه ای ها چطور؟مرندی ها؟ امیدواریم مسئولان استان وضعیت اشتغال میانه را درک کنند.

4.بررسی کامنتها نشان میدهد برخی از مردم به قضیه خوش بین هستند و برخی کاملا بدبین.برخی یک حرکت انتخاباتی برای دوره بعد آقای حسینی تلقی میکنند.برخی احداث آن را منوط به عمر نوح برای میانه ایها می دانند.به عنوان یک شهروند با پیگیری های خودمان از مسئولان بخواهیم در احداث این کارخانه کمترین کوتاهی به خرج ندهند.با جدیت پیگیری کنند و صادقانه عمل کنند.

5.اگر شرایط فراهم شود و این کارخانه حتی تا پنج سال آینده در میانه راه اندازی شود تصور اینکه سه هزار نیروی بیکار تحصیل کرده و فنی از فرزندان میانه در این کارخانه که معمولا حقوق خوبی هم به کارکنانش میدهد مشغول به کار شوند واقعا خوشحال کننده است.تصور اینکه روی محصولات آن نوشته شود پتروشیمی میانه خوشحال کننده است و بازهم تصور اینکه میانه از بن بست عمیقی که درآن فرو رفته خارج شود خوشحال کننده است.

6. سخن آخرم باز با آقای حسینی است.آقای نماینده از جاهای مختلفی شنیده ایم که صداقت در گفتار از ویژگی های بارز شماست بنابراین این حرکت را تبلیغی نمی دانیم و به فال نیک میگیریم و از اینکه به فکر کارهای بزرگ هستید متشکریم .از شما میخواهیم همچنان پیگیر این قضیه باشید.اگر موانعی بر سر راهتان گذاشتند آن را به معرفی کنید تا مردم با آن برخورد کنند.وضعیت بیکاری میانه را دریابید و هرگز به خودتان اجازه کوتاهی ندهید.

 

1
1