- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۵/۱۲

رتبه نهم کنکور سراسری خدا و خانواده را عامل موفقیت خود عنوان کرد

رتبه نهم کنکور سراسری خدا و خانواده را عامل موفقیت خود عنوان کرد

تبریز  ایرنا- دارنده رتبه نهم کنکور سراسری 93 از شهرستان میانه گفت: خدا، خودم و خانواده بزرگترین نقش را در موفقیت ام در آزمون سراسری داشتند.

 

علیرضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش و پشتکارم ، حفظ ایمان و علاقه و حمایت خانواده ام مرا در دستیابی به این رتبه یاری رساندند.

وی با بیان اینکه انتظار رتبه تک رقمی را نداشتم، اظهارکرد: با اینکه کسب این رتبه برایم دور از انتظار نبود ولی قدری خوش بینانه بود .
دانش آموز میانه ای که معدل دوره سوم متوسطه خود را 19.75 در رشته ریاضی و فیزیک اعلام کرد، افزود: با هدف شرکت درالمپیاد ریاضی به این رشته روی آوردم که متاسفانه به دلیل عدم توجه مسوولان و کمبود امکانات در شهرستانها موفق به شرکت در المپیاد نشدم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از کودکی به رشته پزشکی علاقه شدیدی داشتم از این رو هنگام شرکت در کنکور در آزمون علوم تجربی ثبت نام کردم .

رضایی میانگین مطالعه روزانه خود را بین هفت تا هشت ساعت بطور طولانی مدت ذکر کرد و گفت: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم چرا که درس خواندن باید توسط خود شخص باشد.

وی اظهار کرد: در آزمون سراسری به 100 درصد سوالات دروس فیزیک و زبان و 90 درصد پرسش های زیست شناسی پاسخ صحیح داده ام.

رضایی در مورد پرسش های آزمون سراسری امسال گفت: سختی و آسانی کنکور برای همه یکی است و من نیز ابتدا از اینکه نتوانستم به پنج سوال اختصاصی جواب دهم کمی دچار استرس شدم که توانستم با حفظ آرامش و غلبه بر ترس آزمون را مدیریت کنم .

وی در پاسخ به اینکه در چه رشته ای و کدام دانشگاه مایل به ادامه تحصیل هستید، اظهار کرد: هنوز برای تحصیل در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی تصمیم نهایی را نگرفته ام ولی مقصد دانشگاهی ام یکی از دانشگاههای تهران می باشد .

رضایی نقش خانواده ها در موفقیت فرزندان را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: شب قبل از آزمون استرس شدیدی داشتم که مادرم با حضور در کنارم و صحبت های آرامش بخش شرایط خوبی را برایم مهیا کرد .
نفر نهم آزمون علوم تجربی خاطر نشان کرد: به خانواده ها توصیه ها می کنم در کنار دانش آموز باشند نه در مقابل آنها و با حساسیت کاذب به مساله کنکور فشارهای روانی را بر دانش آموز تحمیل نکنند.

وی از مسوولان خواست به دانش آموزان شهرستانی بیش از پیش بها دهند، استعدادهای درخشانی در شهرها و روستاهای کشور وجود دارد که به دلیل دیده نشدن و کمبود امکانات نمی توانند بدرخشند.

1
2
1 2