- ارسال کننده: انجمن فیلم شهرستان میانه تاریخ: ۹۰/۱۰/۰۷

انجمن 200 نفري مديريت دارد اما امكانات نه ...

انجمن 200 نفري مديريت دارد اما امكانات نه ...

طي جلسه اي داننده مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با مديران انجمن هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ميانه در رابطه با فعاليت انجمنها در سطح شهرستان و ديدگاههاي مديران را در مورد نوع عملكردها و مشكلات موجود (مالي – فعاليتي-  صدور مجوزهاي کاری- برگزاری جشنواره ها- همایش ها و ... ) روند آموزشي و كمبود امكانات را درانجمنها بحث و بررسي كردند .

در اين راستا ، پيمان جهانفر رئيس انجمن فيلم شهرستان ميانه گفت :

امروزه با توجه به تلاش روز افزون و رشد چشمگير اكثر كشورها از بعد فرهنگي و بها دادن به فرهنگ وهنر هر ملت در جامعه بشري باعث رشد و شكوفايي دو طرفه بين هنرمند و بانيان فرهنگ و هنر را انتظار مي رود چرا كه از شاخصه هاي جهان شمول شدن هر كشوري ، پر بار بودن شناسنامه هنري آن كشور زبان زد عام و خاص بوده و مورد بحث هاي محافل اجتماعي و حتي سياسي مي باشد و چه بسا در سطح خرد ، هر مديري كه بخواهد در برنامه هاي پيش بيني كرده خود ترقي كند علي الخصوص ترقي چشمگير ، بايد هميشه در هر صفي ازديگر مديران از بعد ارتقا سطح كيفي و كمي مديريت خود پيشي بگيرد و نبايد فرصت ها را به "مديريت زمان" بسپارد و نبايد منتظر وحي فرهنگي هنري بماند .

در عصري كه مدير از زمان خود جلوتر نباشد و براي چند دهه آينده خود نه ، بلكه آينده فرزندان اين شهر ، استان و فراتر از آن به آينده اين مرز و بوم نينديشد بهتر است كت و شلوار مديريت نپوشد چرا كه اين لباس به تن ايشان يا بزرگ يا خيلي كوچك خواهد بود و اشخاصي  هم هستند حتي بدون پوشيدن كت ديپلماتي مديري لايق و دلسوزند و بايد به دنبالشان رفت و به زور هم شده در مسند مديريتي گذاشت .

پيمان جهانفر اذعان داشت :

از قديم گفته اند" از شما حركت از ما بركت " . من نميدانم در يك مجموعه 200 نفري ، آن هم جمع هنري و خيلي حساس كه تمامي جوانب را نسبت به ديگران خيلي دقيق و حساس مي بينند مگر با يك ميز و صندلي خشك و خالي كه تحويل داده شده انتظار موفقيت در كدوم جشنواره داخلي يا حتي خارجي را از مديريت اين انجمن دارند ؟ كدام امكانات را براي چه كسي ؟ چه فيلمي ؟ و يا به چه عنواني داده اند كه به سهم خود(پادزهر چندميليارد دلاري عليه كشورهاي استكبار را بزنيم كه هر سال عليه اين كشور پهناور ، عظيم و جوانان هنرمند هزينه ميكنند تا ...) حرفي براي گفتن در مجامع داخلي يا خارجي داشته باشيم ؟ ولي با همه اين اوصاف ما دست از تلاشمان بر نداشته و سعي در مضاعف كردن پشتكار هيات مديره انجمن فيلم در راستاي اهدافمان در جهت نيل به تعالي هنرمندان اين شهرستان و ايران عزيزمان در تمامي عرصه هاي هنري پا بر جا هستيم .

بالاخره ما حركت ميكنيم و دست از كوشش خود بر نمي داريم چرا كه منتظر بركت الهي و دست اندركاران فرهنگي هنري هستيم .

پیمان جهانفر ابراز نمود :

آقای داننده مدیر کل محترم ، با همه این تفاسیر ، امسال با عنایت آقای عبدالهی ریاست وقت اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی در خصوص ارائه یک محل برای دفتر انجمن فیلم به هنرجویان و آموزش استفاده از اساتید و مربیان بومی شهرستان باعث دلگرمی هیئت مدیره و هنرمندان شده و حتی خروجی این آموزش در فصل تابستان باعث تربیت نیروهای مستعد و حضور در جشنواره های استانی گشته است. واریز مبالغ حق عضویت و کارگاههای آموزشی اعضا به حساب انجمن فیلم بر آن شده که هیئت مدیره خواستار کمک های مالی از مدیر کل را در جهت برگزاری جشنواره های داخلی ، همایش فصلی فیلم ، تجلیل از هنرمندان پیش کسوت ، احداث کتابخانه هنری باشد چرا که در کمیت و کیفیت فیلم ها هیچ مشکلی نداریم و قطعا بدون حمایت اداره کل ارشاد استان ادامه دادن به این روند مشکل خواهد شد و هنرمندانی که با هزار آرزو و امید پا به خانه فرهنگ خود می گذارند رفته رفته این امید به ناامیدی منجر می شود

رئیس انجمن فیلم خواستار شد :

ایشان در آخر از مدیر کل خواستند و انتظار داشتند حداقل کاری که در زمینه کمک به فعالیت هنرجویان انجمن فیلم می توانند بکنند این است در مورد صدور مجوز ساخت فیلمهای کوتاه عنایتی داشته باشند تا فیلمنامه های نوشته شده توسط هنرجویان به استان فرستاده نشود و در رابطه با صدور مجوز فیلم کوتاه هیاتی را مشتمل از تمامی کمیته های موجود انجمن فیلم انتخاب کنند و جهت تایید صلاحیت ایشان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میانه یا اداره متبوعه مجوز حاصل نمایند تا این کمیته بررسی در بازخوانی فیلمنامه ها در جهت تسریع امر ساخت فیلم کوتاه بتوانند مجوز اولیه را صادر نمایند البته با نظارت خود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار میسر است این حداقل کاری بود که رئیس انجمن فیلم از داننده مدیر کل ارشاد استان خواستار شدند.

www.m-shortfilm.blogfa.com

1
1