- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۰/۱۰/۰۶

تصويب گزارش مطالعات طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه

 

بررسي و تصويب گزارش مطالعات طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه در ششمين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي


در ششمين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان ميانه در سال 90 كه صبح امروز با حضور خلفاپور فرماندار ميانه و رييس اين كارگروه در مركز بهداشت شهرستان ميانه برگزار شد گزارش مطالعات طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.
در اين جلسه كه خرده فروش سرپرست شهرداري ميانه، طاهري رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان، مسئولين ادارت عضو كارگروه و كارشناسان ذيربط استاني نيز حضور داشتند گزارش مطالعات طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه توسط مشاور طرح ارائه و با توضيحات مشروح اطلاعات پايه و جزئيات اجرايي اين طرح در اختيار اعضاي كارگروه قرار گرفت.
بر اساس نتايج به دست آمده از اجراي مطالعات طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه كه در سال 1388 در شهرداري ميانه و توسط مهندسين مشاور صورت گرفته است، ماهانه به طور ميانگين بيش از 2700 تن زباله شهري در كل شهرهاي شهرستان شامل ميانه، ترك، آقكند و تركمانچاي توليد مي شود كه متفاوت بودن ميزان توليد زباله در فصول مختلف سال و رشد روزافزون پسماندهاي شهري از متغيرهاي موثر بر اين رقم مي باشد.
بر اين اساس همچنين متوسط میزان زباله های تولیدی در روستاهاي شهرستان میانه نيز در سال 1388 ماهانه بالغ بر 1148 تن بوده است.
 مهندس شيخ زادگان، مشاور طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه با ذكر اين مطالب افزود: با توجه به برآيند مطالعات صورت گرفته در زمينه طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه، راه كار ارائه شده توسط ما شامل اقدامي دو مرحله اي مي باشد كه ابتدا بايد طرح تفكيك زباله از مبدأ و جداسازي پسماندهاي خشك و جامد از پسماندهاي غذايي و تر انجام و در مرحله دوم تبديل مواد و پسماندهاي غذايي به كمپوست و كود آلي و دفن باقي مانده پسماند كه شامل مواد غير قابل بازيافت مي باشد به اجرا گذاشته شود.
مشاور طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه اضافه كرد: مطالعات اين طرح كه با چشم انداز ده ساله و افق سال 1400 براي شهرستان ميانه هدف گذاري و مطالعه شده است از فروردين ماه سال 1388 آغاز و در شهريور همان سال به اتمام رسيده است و در مجموع 150 ميليون ريال اعتبار براي اجراي اين طرح هزينه شده است.
در ششمين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان ميانه ضمن تصويب گزارش مطالعات طرح جامع مديريت پسماند شهرستان ميانه مقرر شد اين طرح در اسرع وقت جهت بررسي و تصويب به كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان ارسال شود تا مقدمات اجرايي شدن آن در سال آينده فراهم گردد.
هم چنين به منظور تسريع در انتقال زباله خانه شهري ميانه از محل فعلي به مكان مناسبتر كه مكان يابي آن توسط شهرداري ميانه انجام و به نهادهاي ذيربط پيشنهاد شده است، مقرر گرديد تا پايان ماه جاري گزارش ارزيابي هاي زيست محيطي آن توسط مشاور مربوطه نهايي شده و جهت تصويب به كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان ارائه شود تا در سريعترين زمان ممكن نسبت به انتقال زباله خانه و تعطيلي محل فعلي كه از مشكلات و دغدغه هاي مهم مردم و مسئولين شهرستان مي باشد اقدام گردد.


 

منبع:  http://www.miyaneh.ir 

 

1
1