- ارسال کننده: مهدی عزیزی تاریخ: ۸۹/۰۶/۲۸

دلایل بازگشت به رادکام

...................................................

با سلام

این مطلب در مورد مشکلات اخیر سایت می باشد، همانطوری که مستحضرید سایت چند بار به مدت طولانی (حدود یک روز) down شده است. علت این مشکلات هاستینگ بسیار ضعیف شرکت ........ می باشد. بنده به تمامی کسانی که می خواهند یک وب سایت dynamic داشته باشند اکیدا توصیه می کنم که به هیچ وجه از این شرکت هاست نخرند.

مشکلات:

1-ساپورت: در صورتی که از طریق نمایندگی ایرانیی ....... از این شرکت وب سایت بخرید هیچ گونه ساپورتی از طرف سایت  ...... به شما ارائه نخواهد شد. و باید فقط از طریق یک ایمیل با نمایندگی ایرانی تماس بگیرید. این سایت دارای هیچ سیستم تیکتی نیست. ساعت کاری نمایندگی ایرانی بسیار کم است و شخص اداره کننده آن هیچ گونه اطلاعی از مسائل فنی ندارد. یعنی اینکه ابتدا مشتری باید به به شخص نماینده ایمیل بزند و ایشان دوباره از طریق ایمیل با شرکت تماس بگیرد. این پروسه بسیار طول می کشد. مشکلات کوتاه مدت موجود روی سایت به هیج وجه قابل اثبات و گزارش نیست زیرا که خود پروسه گزارش چندین ساعت طول می کشد.

ساعات کار این نمایندگی ایرانی از ساعت 9 (البته همیشه کمی دیر تر تشریف می آوردند) تا چند ساعت قبل از غروب است و روز های پنج شنبه و جمعه تعطیل می باشد. یعنی اینکه اگر سایتی پنجشنبه صبح down شد مشتری باید تا شنبه صبح صبر کند.

2- سرعت سرور: سرور های این شرکت دارای سرعت بسیار پایین می باشد و قابل مقایسه با سرور های شرکتی مانند رادکام (radcom.ir هاست قبلی میانالی) نیست.

3-uptime: سرور های این شرکت دم به دم خراب می شوند و جالب اینجاست که اگر کسی نسبت به این خرابی اعتراض کند نه تنها عذر خواهی صورت نخواهد گرفت بلکه خواهد گفت که اصلا سرور خراب نبوده و مشکل از اینترنت خودتان بوده است.

4- moneyback: درست است که سایت .... از moneyback یک ماهه خود نوشته است ولی امکان بازگشت پول موجود از طریق نمایندگی ایرانی آن موجود نیست.

هاست radcom.ir به مراتب بهتر از ...... می باشد و انتقال هاست بزرگترین اشتباه من در مورد سایت بود. بهتر است ماجرا را کامل تعریف کنم:

اگر خاطرتان باشد زمانی سرعت سایت میانالی بصورت باور نکردنی بالا رفته بود و همه ما از آن راضی بودیم آن زمان هاست سایت بر روی سایت رادکام بود. مشکل از آنجا آغاز شد که پهنای باند مجاز هاست رادکام 5GB است و پهنای باند سایت ما به 30GB رسید هاست رادکام با فضای 250MB قیمت سالیانه 50 هزار تومان را دارد.

و به ازای هر 1GB هم باید 500 تومان پرداخت شود. یعنی باید ماهیانه 12,500 اضافه بر مبلغ سالانه پرداخت می شد من پیشبینی می کردم پهنای باند سایت هم هر ماه بیشتر از ماه دیگر می شد.

و اما روزی رسید که من ........ و پیشنهادات پر زرق و برق آن را دیدم.

هاست shared

 قرار داد 3 ساله

فضا: نامحدود

پهنای باند ماهیانه: نا محدود

قیمت: 170 هزار تومان

 خوب این واقعا صرفه اقتصادی داشت و هم اینکه فضای نامحدود خود امتیاز بزرگیست که در آن صورت امکان  آپلود را می توان به کاربر داد.

بالاخره کلک خوردیم سایت را انتقال دادیم ولی شاید یادتان باشد که لود صفحه بیشتر از 20 ثانیه طول می کشید. که این وضعیت غیر قابل تحمل است. پس از کلی جر بحث بنده گفتم که پول بنده را پس بدهید می خواهم از امکان moneyback استفاده کنم که به من گفتند آن هم مال خود هاست کاناداست و نمایندگی ایرانی moneyback ندارذ. آخر کار به اینجا رسید که به من گفتند این سایت سنگین است و باید برای آن VPS (سرور نیمه اختصاصی) بخرید.

 دو گزینه داشتم یکی اینکه قید 170 هزار تومن را بزنم یکی هم اینکه پول ارسالی را تکمیل کنم تا به 450 هزار تومان برسد.

با خودم گفتم نباید سایتی که این همه برایش زحمت کشیدیم به خاطر پول از بین برود.

 موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمش بست.

450 هزار تومان خرج VPS کردم. البته وضعیت سایت خیلی بهتر شد ولی نسبت به آن هاست مزخرف shared شرکت .... ، نه نسبت به زمانی که سرور سایت، رادکام بود.

حال باز هم وب سایت با مشکلات فراوانی روبروست بعضی اوقات به صورت لحظه ای down می شود. و بعضی اوقات داده های POST را نمی پذیرد. ولی باز این مشکلات را هم تحمل کردیم تا اینکه سایت چند بار به مدت طولانی down شد و بنده دوباره از هاست خواستم که هزینه پرداخت شده را پس بدهد ولی قبول نمی کنند.

مشکل بزرگ اینجاست که این ها یا وجود مشکل را رد می کنند یا اینکه می گویند مشکل از برنامه های سایت است. البته بنده اطمینان دارم که مشکل از برنامه های سایت نیست.چرا که این برنامه ها بر روی چندین و چندان سرور امتحان خود را پس داده اند.

در پایان از تمامی دوستان به خاطر مشکلات اخیر سایت پوزش می طلبم.

1
1